Παρασκευή 08.11.2024
More

    Παν. Νταής: Ζωντανός ο όρος «Βόρεια Ήπειρος» για τους Ηπειρώτες

    Την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου ξεκίνησαν οι διεργασίες του Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε στη Ρόδο, υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

    Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Δ Ηπείρου και Δήμαρχος Ηγουμενίτσας, Παν. Νταής, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε σε τέσσερα θέματα προερχόμενα από την Ήπειρο, τα οποία όμως αποκτούν εθνικό ενδιαφέρον και αγγίζουν το σύνολο των Δήμων της χώρας.

    Με δεκατέσσερις από τους δεκαοκτώ Δήμους της Ηπείρου να είναι ορεινοί και παραμεθόριοι, πέρα από τις αυξήσεις των ΚΑΠ του προηγούμενου και τρέχοντος έτους, τόνισε την αναγκαιότητα σχεδιασμού ενός ειδικού προγράμματος για την οικονομική, διαχειριστική και διοικητική υποστήριξη αυτών των Δήμων, αλλά και την εξέταση της πιθανότητας επαναφοράς της επιδότησης δρομολογίων για τις άγονες γραμμές των ορεινών Δήμων, η δραστική μείωση των οποίων συντελεί μαζί με άλλα ζητήματα στην ερημοποίηση της υπαίθρου.

    Στη συνέχεια και καθώς σε πολλούς Δήμους ανά την Ελλάδα όπως και ο Δήμος της Ηγουμενίτσας, ένας λιμένας εθνικού ή διεθνούς χαρακτήρα τυγχάνει να συλλειτουργεί ουσιαστικά με την πόλη, με τη λειτουργία του να την επιβαρύνει περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά, εξέφρασε την αναγκαιότητα εξεύρεσης λύσεων ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα όχλησης με την αύξηση των ανταποδοτικών τελών από τους λιμένες προς τους Δήμους, ανεξάρτητα από το σύστημα ελέγχου των λιμένων, είτε αυτά είναι υπό ιδιωτικό έλεγχο, είτε υπό κρατικό έλεγχο με οργανισμούς λιμένα ή κρατικά λιμενικά ταμεία.

    Επίσης, στάθηκε στα ζητήματα που αφορούν τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό που είναι σε εξέλιξη. Σε πολλές περιοχές της χώρας, εκπονούνται ειδικά πολεοδομικά ή τοπικά πολεοδομικά σχέδια με πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με την ανάθεση αυτών σε κοινοπρακτικά σχήματα.

    Στους επόμενους κρίσιμους μήνες κατά τους οποίους τα σχέδια αυτά θα οριστικοποιηθούν, ζήτησε να διασφαλιστεί ότι η γνώμη που εκφράζουν οι ΟΤΑ θα γίνουν σεβαστές και θα συμπεριληφθούν στα σχέδια αυτά, καθώς αυτά θα καθορίσουν την ανάπτυξη των περιοχών αρμοδιότητάς τους και θα έρθουν να καλύψουν το μακροχρόνιο κρατικό έλλειμμα στο χωροταξικό σχεδιασμό, όπως αυτό για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τον τουρισμό.

    Κλείνοντας, αναφέρθηκε σε ένα ζήτημα που αφορά την Ήπειρο, αλλά ταυτόχρονα αγγίζει ένα ευαίσθητο εθνικό ζήτημα. Η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία είναι οι τελευταίες περιφέρειες των οποίων άρθηκε η συγκοινωνιακή απομόνωση με την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων την τελευταία εικοσαετία.

    Στην Ήπειρο, ωστόσο, η επικοινωνία με τη γειτονική Αλβανία και με τις περιοχές όπου κατοικεί και δραστηριοποιείται η εθνική ελληνική μειονότητα δεν έχει ακόμη επιτευχθεί σε επαρκές επίπεδο.

    Τόνισε, ότι για τους Ηπειρώτες «ο όρος Βόρεια Ήπειρος δεν είναι νεκρός, είναι ζωντανός κοινωνικά, πολιτισμικά και οικονομικά» και ζήτησε από την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στη σύνδεση της Εγνατίας Οδού και της Ιόνιας Οδού με τους μεθοριακούς τελωνειακούς σταθμούς, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Μαυρομάτι και Ιωάννινα-Κακαβιά καθώς τα έργα αυτά αποτελούν έργα εθνικής σημασίας και μόνο έτσι αν τα αντιληφθούμε θα προχωρήσουν σύντομα και με την πρέπουσα προσοχή.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ