Παρασκευή 26.04.2024
More

    Προοπτικές για απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό

    Τι δείχνουν ο σχεδιασμός και οι συμφωνίες για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων

    Με την ελπίδα και προσδοκία, ότι το συντομότερο, θα έχει αποκατασταθεί η ειρήνη και η ομαλότητα, όσο αυτό μπορεί να είναι εφικτό στην Ουκρανία και την ανατολική Ευρώπη, οι τοπικές αρχές και οι φορείς του τουρισμού περιμένουν την επανεκκίνηση της θερινής τουριστικής περιόδου.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο σχεδιασμός και οι συμφωνίες που έχουν ήδη επιβεβαιωθεί για την υλοποίηση απευθείας αεροπορικών πτήσεων τσάρτερ από ταξιδιωτικούς κολοσσούς προς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν από τις 15 Μαΐου.

    Ήδη, τον σχεδιασμό της για τη νέα σεζόν έχει σχεδόν ολοκληρώσει η Apollo που αποδεικνύεται τουλάχιστον μέχρι στιγμής, ο πιο αξιόπιστος συνομιλητής των τοπικών φορέων για τις πτήσεις από το εξωτερικό, υλοποιώντας ακόμη και στην περίοδο της πανδημίας, έναν ικανοποιητικό αριθμό πτήσεων από τις σκανδιναβικές χώρες. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και από τον Μάιο, όπου σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη οριστικοποιηθεί πέντε πτήσεις την εβδομάδα.

    Συγκεκριμένα, δύο θα γίνονται από τη Σουηδία, από Στοκχόλμη και Γκέτεμποργκ αντίστοιχα, δύο από τη Δανία, από Κοπεγχάγη και Μπιλούντ και μία από το Όσλο της Νορβηγίας. Ανάλογα με τη ζήτηση, είναι δυνατό να αυξηθεί και ο αριθμός των πτήσεων, επομένως και του αριθμού των επισκεπτών από τις σκανδιναβικές χώρες που θα προσγειώνονται στα Ιωάννινα, με τελικό προορισμό τα ηπειρωτικά παράλια κατά κύριο λόγο.

    Η προοπτική της σύνδεσης με τη Γερμανία

    Ένα ανοιχτό ζήτημα ωστόσο, ίσως το κορυφαίο τα τρία τελευταία χρόνια, είναι αυτό της αεροπορικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με τη Γερμανία. Το αίτημα αυτό, άλλωστε, τέθηκε και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό κατά την επίσκεψή του στα Ιωάννινα τον περασμένο Ιούνιο, όταν είχε συναντηθεί με στελέχη των τεχνολογικών εταιρειών που έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή, τα οποία εξεδήλωσαν το ζωηρό ενδιαφέρον για την δρομολόγηση της συγκεκριμένης γραμμής, έστω για μία ημέρα την εβδομάδα. Έκτοτε, όμως, και παρά τις δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν και από συναρμόδιους παράγοντες, το θέμα δεν προχώρησε, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως υπήρξαν και συνεχίζονται κάποιες επαφές με αεροπορικές εταιρείες, χαμηλού κόστους κατά κύριο λόγο, που έχουν κάνει τις δικές τους προτάσεις για την αεροπορική σύνδεση.

    Καμία εταιρεία, άλλωστε, δεν πρόκειται να μπει σε αυτή τη διαδικασία, εάν δεν έχει διασφαλίσει εκ των προτέρων ένα ελάχιστο πελατολόγιο και μία ασφαλή προοπτική. Στις συζητήσεις έχουν «παίξει» ήδη τα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ, της Φρανκφούρτης, μέχρι και του Μονάχου, με κάθε πλευρά να παρουσιάζει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

    Εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όμως, ενδιαφέρον φαίνεται πως υπάρχει και από την Aegean, που ίσως έχει και τις μεγαλύτερες δυνατότητες να υλοποιήσει έναν τέτοιο σχεδιασμό, με τη σύνδεση των Ιωαννίνων με κάποιο από τα μεγάλα αεροδρόμια της Γερμανίας.

    Καλά πληροφορημένες πηγές μάλιστα επισημαίνουν πως για κάποιες εταιρείες δεν είναι μόνον ο τουρισμός που μπορεί να τους κάνει να δουν το ζήτημα με θετική διάθεση, αλλά και η προοπτική μίας μόνιμης αεροπορικής γραμμής, που θα εξυπηρετεί και την μεγάλη κοινότητα των Ηπειρωτών μεταναστών που ζουν και εργάζονται στη Γερμανία και στις άλλες γειτονικές χώρες.

    Ενδιαφέρον της Ένωσης Ξενοδόχων

    Διαρκές είναι το ενδιαφέρον του ξενοδοχειακού κλάδου της περιοχής, για την ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων με το εξωτερικό, όπως ανέφερε ο Α’ αντιπρόεδρος του ΔΣ Σπύρος Σουρέλης, πλην όμως για να υπάρξει κάτι πιο σίγουρο από μία θεωρητική συζήτηση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει διαθέσιμο κονδύλιο για την προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους. Το παράδειγμα βέβαια που ακολούθησε η περιφέρεια Θεσσαλίας πριν από μερικά χρόνια, με την επιδότηση θέσης, δε μπορεί να εφαρμοστεί, καθώς απαγορεύεται πλέον από τους κανονισμούς της Ε.Ε, ωστόσο μόλις πρόσφατα και πάλι στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στη Μαγνησία ανακοινώθηκε η συμφωνία αεροπορικής εταιρείας με το Επιμελητήριο ώστε να προσγειώνονται δύο αεροπλάνα από τη Γερμανία την εβδομάδα, από Ντίσελντορφ και Στουτγκάρδη αντίστοιχα. Η συμφωνία στηρίχθηκε σε επιχορήγηση της περιφέρειας Θεσσαλίας προς το Επιμελητήριο Μαγνησίας για την χρηματοδότηση κοινών δράσεων με την εταιρεία, για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

    Ο κ. Σουρέλης, σε δηλώσεις του τόνισε, ότι τα περιθώρια για τους επαγγελματικούς φορείς ή και το Επιμελητήριο είναι στενά, αλλά θα μπορούσε και στην Ήπειρο να χρηματοδοτηθεί αντίστοιχα μία παρόμοια δράση, ώστε να δοθούν κίνητρα σε εταιρείες χαμηλού κόστους.

    «Το μυστικό νομίζουμε, ότι βρίσκεται στη συμφωνία που μπορεί να επιτευχθεί με κάποια εταιρεία χαμηλού κόστους, για την προβολή του προορισμού, ώστε αυτός να γίνει ελκυστικός. Έχουμε ζητήσει τη σύσταση ενός Οργανισμού σε τοπικό επίπεδο που θα αναλάβει οργανωμένα την προβολή του τουριστικού προϊόντος, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε κάποια θετική ανταπόκριση. Αν θέλουμε πάντως, να ελπίζουμε σε μία αύξηση των πτήσεων και σε ανάπτυξη του αεροδρομίου, ο μόνος δρόμος είναι να ενισχύσουμε την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου», ανέφερε ο κ. Σουρέλης.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ