Η επίσημη έναρξη του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, στις 18.30, στο Συνεδριακό Κέντρο Κάρολος Παπούλιας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
«Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα» είναι ο τίτλος του συνεδρίου που διοργανώνει με πλήθος συμμετοχών και ομιλητών το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 13, 14 και 15 Μαΐου.
Τόσο ο πρόεδρος του Τμήματος Σπύρος Σούλης Καθηγητής όσο και η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Μαρία Λιακοπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια, αναφέρθηκαν στα σημαντικά ζητήματα που αναμένεται να αναλυθούν εκτενώς κατά την διάρκεια του συνεδρίου.
Όπως εξήγησαν στο επίκεντρο θα τεθούν οι σύγχρονες πολιτικές, κοινωνικές, ανθρωπιστικές και πολιτιστικές συνθήκες που διαμορφώνονται με την έναρξη της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα σκιαγραφούν μία δυναμικά εξελισσόμενη και ραγδαία μεταβαλλόμενη πραγματικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από κρίσεις, απειλές, αβεβαιότητες, προβληματισμούς αλλά και ευκαιρίες, μετασχηματισμούς και ανατροπές.
Η εκπαίδευση, άλλωστε, αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο βρίσκεται σε άμεση αλληλεπίδραση με το κοινωνικό γίγνεσθαι, επηρεάζεται από αυτό, αλλά έχει και τη δυνατότητα να το επηρεάσει, να παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο και να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις.
Η επίσημη έναρξη του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, στις 18.30, στο Συνεδριακό Κέντρο Κάρολος Παπούλιας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ομιλητή το γνωστό Παιδοψυχίατρο Δρ. Δημήτρη Καραγιάννη με θέμα εισήγησης «Εμπνέοντας τη ζωή στην εποχή της οθόνης».
Κεντρικοί ομιλητές είναι οι: Basilio Monteiro, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Μαζικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου St. John (Νέα Υόρκη), με τίτλο εισήγησης “The Future of Education and the Fourth Industrial Revolution” και ο
Daniel Tröhler, Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βιέννης, με τίτλο εισήγησης “Beyond the Globalization Enchantment Nation-States, Curricula, and the Making of Loyal Citizens”.
Η στόχευση
Η βασική στόχευση του συνεδρίου σύμφωνα με τον πρόεδρο του τμήματος αλλά και την πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής αναλύεται στα εξής:
-Την ανταλλαγή εμπειριών, τον γόνιμο προβληματισμό και τον δημιουργικό διάλογο, μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, για τις σύγχρονες προκλήσεις.
-Τη δημοσιοποίηση σύγχρονων επιστημονικών παραδοχών και ερευνητικών δεδομένων με απώτερο στόχο τη συνδιαμόρφωση προτάσεων για μια σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
-Την παρουσίαση και ανάδειξη καινοτόμων και εναλλακτικών πρακτικών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, στα πεδία της τυπικής, άτυπης και μη τυπικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.
-Την ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού, τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του και την ευέλικτη προσαρμογή του στις σύγχρονες προσκλήσεις της τεχνολογίας, της παγκοσμιοποίησης και των συνεχών μεταβολών του κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.
-Την επανεκτίμηση και την καταγραφή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας προς την κατεύθυνση μιας ανθρωποκεντρικής και κοινωνιοκεντρικής παιδείας.
Οι εργασίες του Συνεδρίου θα περιλαμβάνουν: Προφορικές εισηγήσεις. Εισηγήσεις με τη μορφή ανακοινώσεων (poster). Θεματικά συμπόσια. Βιωματικά εργαστήρια. Ειδική συνεδρία «Οι φοιτητές συνομιλούν» ενώ θα γίνουν και πολλά παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις. Το συνέδριο απευθύνεται σε: Ερευνητές της εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων της εκπαίδευσης. Στελέχη της εκπαίδευσης. Φοιτητές (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς, υποψήφιους διδάκτορες, Διδάκτορες και Μεταδιδάκτορες).
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ