Παρασκευή 29.03.2024
More

    Στόχος η τουριστική προβολή των Ιωαννίνων

    Παρουσιάστηκε το τουριστικό πλάνο για την προβολή της πόλης

    Το τουριστικό πλάνο για την προβολή και την εξωστρέφεια των Ιωαννίνων παρουσιάστηκε στην χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο τουρισμός είναι από τους κλάδους που έχουν πληγεί από την πανδημία και υπό τις συνθήκες που επικρατούν δεν μπορούν να εκπονηθεί μακροχρόνιος σχεδιασμός.

    «Όλα κινούνται με απόλυτη αβεβαιότητα» είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος, ενώ ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Γιώργος Λώλης, σημείωσε ότι «ουσιαστικά ξεκινάμε από το μηδέν κι όχι από κει που σταματήσαμε τον προηγούμενο Μάρτιο».

    Την αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου για την προβολή της πόλης έκανε ο σύμβουλος για τουριστικά θέματα, Σπύρος Πέγκας, ο οποίος παράλληλα έκανε και τον απολογισμό των κινήσεων που είχαν γίνει πριν από την πανδημία.

    Μέχρι και τον Φεβρουάριο είχαν γίνει τρία ταξίδια – αποστολές στο Ισραήλ, την Κύπρο και την Αλβανία. Η πανδημία ανέτρεψε όλο τον σχεδιασμό τόσο για τις συγκεκριμένες χώρες – στόχους όσο και το συνολικότερο πλάνο του δήμου.

    Όπως είπε ο κ. Πέγκας κεντρικός άξονας του σχεδίου που έχει εκπονηθεί είναι η ανάπτυξη του μητροπολιτικού κέντρου, της πόλης δηλαδή, ώστε η ανάπτυξη αυτή να διαχυθεί στην ευρύτερη περιοχή. Για να γίνει αυτό είναι απαιτείται μακροχρόνια στρατηγική και θεσμική θωράκιση.

    Η αξιοποίηση του πολυπολιτισμικού παρελθόντος των Ιωαννίνων, η ενίσχυση του οδικού τουρισμού και η προβολή σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αποτελούσαν τα σημεία αιχμής για την μετά την καραντίνα εποχή. Ωστόσο ο οδικός τουρισμός δεν απέδωσε τα αναμενόμενα καθώς οι Βαλκανικές χώρες επλήγησαν από την πανδημία κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου.

    Για το άμεσο μέλλον, όπως ανέφερε ο κ. Πέγκας το πρώτο ζητούμενο είναι να μεταφερθεί στο εσωτερικό η «διπλωματία πόλεων» δηλαδή η προβολή των Ιωαννίνων σε στοχευμένες εσωτερικές αγορές, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

    Παράλληλα, θα ενισχυθεί η προβολή στα κοινωνικά δίκτυα και στα ψηφιακά μέσα ενώ ετοιμάζεται νέο υλικό, νέοι χάρτες και οπτικοακουστικό υλικό.

    Επίσης, σε συνεργασία με όλους τους φορείς θα δημιουργηθεί γαστρονομική ταυτότητα των Ιωαννίνων η οποία θα μπορέσει να προβληθεί στο εξωτερικό.

    «Δεν θα είναι εύκολη η επόμενη περίοδος ειδικά για τους αστικούς προορισμούς. Δεν μπορούμε να περιμένουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ζούμε μία ιδιάζουσα κατάσταση και πορευόμαστε με έναν σχεδιασμό που δεν ξεπερνά τα Χριστούγεννα» ανέφερε.

    Ο δήμαρχος στην τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι στην παρούσα φάση συζητούμε για επιχείρηση διάσωσης του τουρισμού και των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο.

    Παράλληλα, ο Δήμος και οι υπηρεσίες του προετοιμάζονται ώστε όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν να βγει δυναμικά στην αγορά.

    Τόνισε ότι σε ένα τέτοιο θέμα απαιτείται συνεργασία όλων των τοπικών φορέων και όχι άγονες αντιπαραθέσεις και επανέλαβε την ανάγκη λειτουργίας ενός θεσμοθετημένου οργάνου που θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τις αγκυλώσεις και τα γραφειοκρατικές δυσκολίες του δήμου.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ