Παρασκευή 26.04.2024
More

    Θέμα ημερών η δημοπράτηση του Ιωάννινα – Κακαβιά

    Θέμα ημερών είναι η δημοπράτηση του έργου του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά τμήμα της Ιόνιας οδού, αρχικά για το τμήμα ως το Καλπάκι με προαίρεση για το τμήμα ως την Κακαβιά, με το υπουργείο Υποδομών να «τρέχει» τις τελικές λεπτομέρειες για την δημοπράτηση εντός των χρονικών ορίων που είχε θέσει αρχικά η πολιτική ηγεσία και επιβεβαίωσε με τις πρόσφατες δηλώσεις του από τα Γιάννενα, ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Καραγιάννης.

    Η χρηματοδότηση

    Το ζήτημα που προέκυψε και αποτέλεσε μάλιστα και αντικείμενο κομματικής ανακοίνωσης με περίσσευμα κριτικής διάθεσης από τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την ανακοίνωση του υπ. Ανάπτυξης για την «πρόθεση χρηματοδότησης», όπως επισημαίνουν στην «Ε» πηγές προσκείμενες στην ηγεσία του υπουργείου, είναι καθαρά τυπικό και δεν αποτελεί επ’ ουδενί προάγγελο είτε καθυστερήσεων είτε οποιασδήποτε άλλης εμπλοκής στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

    Το ίδιο ισχυρίστηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής προς την βουλευτή Ιωαννίνων κα Κεφάλα, με την οποία συναντήθηκε την Τετάρτη, με την τελευταία να τονίζει σε ανάρτησή της, πως «οι δεσμεύσεις για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα ισχύουν στο απόλυτο και καλό θα είναι όσοι ψάχνουν ευκαιρία να κάνουν κριτική να μη βιάζονται γιατί θα εκτεθούν και μάλιστα σύντομα», προαναγγέλλοντας πιθανότατα την επίσκεψη του κλιμακίου με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, που προσδιορίζεται για τον Φεβρουάριο, οπότε και αναμένεται να έχει ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης του έργου.

    Έξι ανισόπεδοι κόμβοι ως το Καλπάκι

    Στις υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου στο μεταξύ απεστάλη στις αρχές του έτους η οριστική τεχνική περιγραφή του έργου από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Όπως αναφέρεται στην τεχνική περιγραφή, ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά θεωρείται ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Επιπλέον ανήκει εξ ολοκλήρου στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων διασυνδέοντας τη χώρα με την Αλβανία, επομένως αποτελεί και έργο διασυνοριακής σημασίας. Στα έργα που θα κατασκευαστούν, όπως αναφέρεται στην τεχνική περιγραφή περιλαμβάνονται:

    Η ολοκλήρωση του Α/Κ Εγνατίας, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου από τον Α/Κ Ιόνιας με την Εγνατία Οδό ως τον Α/Κ Καλπακίου μήκους 46,4 χλμ, η αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου των τοπικών οδών, όπου απαιτείται και με προαίρεση, η αναβάθμιση του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ.

    Στο τμήμα από Ιωάννινα μέχρι το Καλπάκι προβλέπεται η κατασκευή έξι ανισόπεδων κόμβων ως εξής:

    Α. Α/Κ Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου, που θα έχει τη μορφή «διαμαντιού»

    Β. Α/Κ Γραμμενοχωρίων, που θα έχει τη μορφή «διαμαντιού»

    Γ. Α/Κ Πασσαρώνος, που θα διαμορφωθεί θεί με σχήμα «αριστερής τρομπέτας»

    Δ. Α/Κ Ζίτσας, που θα έχει τη μορφή «διαμαντιού»

    Ε. Α/Κ Καρυών που θα έχει τη μορφή «διαμαντιού και

    ΣΤ. Α/Κ Καλπακίου, που διαμορφώνεται ως κόμβος σε δύο επίπεδα «μισού τριφυλλιού», όπως αναφέρεται στην τεχνική περιγραφή.

    Οι διατομές και η ταχύτητα των 90 χλμ

    Στο έργο εφαρμόζονται δύο τυπικές διατομές. Στις περιοχές των ανισόπεδων κόμβων η τετράιχνη διατομή περιλαμβάνει:

    • Δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ και 3,50 ανά κατεύθυνση.
    • Εξωτερικές λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 0,30 ανά κατεύθυνση.
    • Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης 2,0 σε κάθε κατεύθυνση.
    • Κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 3,15 μ.

    Στα τμήματα μεταξύ των κόμβων η αρτηρία ως προς την τυπική διατομή και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά πληροί προδιαγραφές οδού ταχείας κυκλοφορίας κατηγορίας Α1 της Λειτουργικής Κατάταξης Οδών. Ειδικότερα, η οδός έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 90km/h και με διατομή διαχωρισμένης επιφάνειας κυκλοφορίας.

     

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ