Στη μάχη κατά των fake news το Facebook
Το Facebook γνωστοποίησε ότι σχεδιάζει να αφαιρεί από την πλατφόρμα του τις αναρτήσεις χρηστών που αφορούν ψεύδη, σχετικά με τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού αλλά και όσες αναφέρουν ότι τα εμβόλια είναι τοξικά κι επικίνδυνα, προκαλούν αυτισμό ή είναι ασφαλέστερο για τους ανθρώπους να κολλήσουν Covid-19 για να αποκτήσουν φυσική ανοσία.
Από τον Οκτώβριο έχει απαγορευτεί να περιέχονται τέτοιοι ισχυρισμοί σε διαφημίσεις ιδιωτών ή εταιρειών στο Facebook. Όμως πλέον το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης -όπως ανακοίνωσε μέσω ιστολογίου του-, σύμφωνα με το Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», προτίθεται να επεκτείνει την εν λόγω πολιτική, αφαιρώντας ομάδες, σελίδες και λογαριασμούς που συστηματικά διασπείρουν παραπλανητικές και ψευδείς πληροφορίες.
Σημειώνεται ότι τον Δεκέμβριο το Facebook είχε ανακοινώσει πως θα καταπολεμήσει τους ψευδείς και αντιεπιστημονικούς ισχυρισμούς για τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού, οι οποίοι έχουν καταρριφθεί από τον ΠΟΥ και άλλους επίσημους ιατρικούς φορείς. Όμως, μέχρι τώρα, διάφοροι χρήστες του συνέχιζαν να εξαπλώνουν την παραπληροφόρησή τους.
Η νέα αυστηρότερη πολιτική του Facebook -που θα περιλαμβάνει και το Instagram- στοχεύει πια σε μη πληρωμένες αναρτήσεις και σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών, ενώ αφορά όλα τα εμβόλια και όχι μόνο αυτά κατά του κορωνοϊού.
«Το χτίσιμο εμπιστοσύνης απέναντι στα εμβόλια είναι κρίσιμο. Γι’ αυτό ξεκινάμε τη μεγαλύτερη διεθνή εκστρατεία, ώστε να βοηθήσουμε τους οργανισμούς δημόσιας υγείας να διαδώσουν ακριβείς πληροφορίες για τα εμβόλια κατά της Covid-19 και να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να εμβολιαστούν, όταν θα υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια», ανέφερε ο υπεύθυνος για θέματα Υγείας Facebook, Κανγκ-Σινγκ Τζιν.
Παράλληλα, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα παραχωρήσει δωρεάν διαφημιστικό χώρο αξίας 120 εκατομμυρίων δολαρίων σε υπουργεία Υγείας, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και υπηρεσίες των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να μεταδώσουν πιο αποτελεσματικά ακριβείς πληροφορίες για τα εμβόλια κατά της Covid-19.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκενμπεργκ, εδώ και καιρό έχει ταχθεί ένθερμα κατά της παραπληροφόρησης σχετικά με τον κορονοϊό και έχει αναπτύξει φιλανθρωπική δράση υπέρ της εξάλειψης όλων των ασθενειών. Από την άλλη πλευρά, όμως, ανέκαθεν ήταν υπέρμαχος του ελεύθερου λόγου στο Facebook και είχε φανεί έως τώρα διστακτικός να καταπολεμήσει αποφασιστικά τη διακίνηση των ψευδών αναρτήσεων, με συνέπεια να ανθεί η αντι-εμβολιαστική καμπάνια στην πλατφόρμα του. Φαίνεται πως, πλέον, πήρε τα πράγματα πιο σοβαρά, αν και αυτό μένει να φανεί στην πράξη…