Κυριακή 26.05.2024
More

    Πρόστιμο-μαμούθ 121.000 ευρώ για 76χρονο οδηγό στη Φινλανδία!

    Ακριβά θα πληρώσει την επίλογή του ένας 76χρονος οδηγός να πάει κόντρα στα όσα προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

    Η κάμερα άναψε και η παράβαση βεβαιώθηκε σε οδηγό στη Φινλανδία ο οποίος αναγκάστηκε να καταβάλλει ποσό-ρεκόρ για την υπερβολική ταχύτητα.

    Ο λόγος για τον 76χρονο Anders Wiklof, ο οποίος είναι ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής μιας εταιρείας χαρτοφυλακίου με έσοδα 350 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η ατυχία του; Κρίθηκε ένοχος για υπερβολική ταχύτητα, 82 χλμ./ώρα σε ζώνη περιορισμένη στα 50 χλμ./ώρα.

    Να τονίσουμε ότι στη Φινλανδία το ύψος του προστίμου ορίζεται σύμφωνα με το εισόδημα του παραβάτη ενώ σχεδόν σε όλα τα άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ τα πρόστιμα έχουν οριστεί από τον Εθνικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

    Οι Φινλανδικές Αρχές από τη στιγμή βεβαίωσης μιας παράβασης μπορούν στη συνέχεια να ελέγξουν αμέσως τα εισοδήματα του οδηγού σε μια βάση δεδομένων μέσω smartphone. Το φινλανδικό σύστημα χρησιμοποιεί μια μοναδική προσέγγιση που ονομάζεται «ημερήσιο πρόστιμο», που υπολογίζεται με βάση το διαθέσιμο ημερήσιο εισόδημα του πααραβάτη.

    Ο συγκεκριμένος παραβάτης οδηγός ωστόσο δεν ήταν «άγνωστος» στις Αρχές καθώς η νέα παράβαση δεν αποτελούσε το πρώτο του παράπτωμα. Το 2018 του είχε ήδη επιβληθεί πρόστιμο 63.680 ευρώ, ενώ το 2013 του είχε επιβληθεί επίσης πρόστιμο ύψους 95.000 ευρώ.

    Η τωρινή παράβαση υπολογίστηκε από το σύστημα σε 121.000 ευρώ και συνδυάστηκε με αναστολή της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες.

    «Λυπάμαι πραγματικά για αυτήν την υπόθεση», παραδέχτηκε ο Wiklof στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Είχα αρχίσει να επιβραδύνω, αλλά υποθέτω ότι δεν ήταν αρκετά γρήγορο. Έτσι πάει».

    Ενώ άλλες χώρες, όπως η Ελβετία, χρησιμοποιούν παρόμοιο σύστημα, αυτές οι αναλογικές κυρώσεις ωστόσο εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την αποτροπή.

    Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα πρόστιμα βάσει του εισοδήματος επιτρέπουν μια πιο δίκαιη προσέγγιση, διασφαλίζοντας ότι τα άτομα με υψηλά εισοδήματα θα σκεφτούν σοβαρά πριν κάνουν την επόμενη τροχαία παράβασή τους.

    Άλλοι πιστεύουν ότι εναλλακτικά μέτρα, όπως προγράμματα ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια και μαθήματα οδήγησης, θα μπορούσαν να ευαισθητοποιήσουν τους παραβάτες οδηγούς…

    Στην Ελλάδα πάντως τον Σεπτέμβριο αναμένουμε να δούμε τους τροχονόμους με Tablet όπου και θα περνούν online στο σύστημα του taxisnet τις παραβάσεις του ΚΟΚ περιορίζοντας στο ελάχιστο το «σβήσιμό» τους…

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ