Αλλαγές και στην ταξιδιωτική ασφάλιση σηματοδοτεί ο σταδιακός εμβολιασμός του πληθυσμού
Το ενδεχόμενο ο εμβολιασμός να συνοδεύεται με ένα πιστοποιητικό σε ψηφιακή μορφή το οποίο με τη σειρά του θα είναι απαραίτητο σε ταξίδια και μετακινήσεις ίσως αλλάξει το τοπίο της ταξιδιωτικής ασφάλισης
Αλλαγές και στην ταξιδιωτική ασφάλιση σηματοδοτεί ο σταδιακός εμβολιασμός του πληθυσμού, με τις χώρες να βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις, προκειμένου να αποφασίσουν εάν αυτός θα είναι υποχρεωτικός για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις.
Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, σε κάθε εμβολιασμένο οι αρμόδιες υπηρεσίες του ελληνικού κράτους θα χορηγούν ένα πιστοποιητικό σε ψηφιακή μορφή, το οποίο και θα επιδεικνύει σε όποια αρχή, εθνική ή άλλη, το ζητήσει. «Αντίστοιχες διαδικασίες ακολουθούν οι περισσότερες χώρες, στην Ευρώπη και όχι μόνον», τονίζει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο protothema.gr και στο ygeiamou.gr και συνεχίζει: «Ας σημειωθεί, όμως, ότι στην τρέχουσα φάση είναι ανοιχτή η συζήτηση, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το πώς τα πιστοποιητικά εμβολιασμού θα έχουν κοινή αναγνώριση μεταξύ χωρών αναχώρησης – προορισμού για τους τουρίστες, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο και, γιατί όχι, και ευρύτερα».
Στην περίπτωση, λοιπόν, που το επίμαχο πιστοποιητικό καταστεί υποχρεωτικό για να ταξιδέψει κάποιος, τότε είναι σαφές πως οι εταιρίες θα πρέπει να αναθεωρήσουν τους όρους στα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με την COVID-19, με τα επίμαχα προϊόντα να ακολουθούν την γενικότερη πολιτική αντιμετώπισης της εκάστοτε εταιρίας. «Τα ιατρικά πρωτόκολλα που απαιτούν διαγνωστικές εξετάσεις και επιβάλουν στους ταξιδιώτες συγκεκριμένες συμπεριφορές συνέτειναν, ώστε κάποιοι οργανισμοί να αναλάβουν τον ρίσκο της ανάληψης του κινδύνου. Απαιτήθηκε χρόνος, για να ληφθούν αποφάσεις, να προσαρμοστούν, ενδεχομένως, τα ασφάλιστρα και οι όροι στα νέα δεδομένα», σημειώνουν αρμόδιες πηγές, υπογραμμίζοντας ότι εν ολίγοις τα προϊόντα δεν άλλαξαν, απλά προστέθηκε η σχετικά ρήτρα σε εκείνα τα συμβόλαια που καλύπτουν περιστατικά εξαιτίας του κορωνοϊού.
Όσον αφορά στους περιορισμούς, αυτοί, όπως εξηγούν, παραμένουν. «Αυτοί έχουν να κάνουν με την ηλικία του ταξιδεύοντος και το εάν θα καλυφθεί μόνο για ατυχηματικά περιστατικά. Βεβαίως, τα όρια είναι μεγάλα», προσθέτουν χαρακτηριστικά και καταλήγουν: «Άλλος σημαντικός περιορισμός έχει να κάνει με την διάρκεια του ταξιδιού. Ανάλογα με το πρόγραμμα που επιλέγει ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασφαλιστεί το πολύ για τρεις μήνες. Δίνεται η δυνατότητα κάλυψης ταξιδιών μεγαλύτερης διάρκειας, μέχρι ενός έτους υπό προϋποθέσεις (π.χ. σπουδαστές εξωτερικού, μακροχρόνιες επισκέψεις σε ξενιτεμένους συγγενείς)».
Σε κάθε περίπτωση, οι ασφαλισμένοι οφείλουν να:
- Απευθύνονται σε πιστοποιημένους επαγγελματίες διαμεσολαβητές.
- Απαιτήσουν από τους ίδιους να τους προμηθεύσουν με το Πληροφοριακό Έντυπο του ασφαλιστικού προϊόντος που τους προτείνεται (IPID). Αυτό περιγράφει συνοπτικά, αλλά με σαφήνεια, τι καλύπτει και τι όχι το προτεινόμενο πρόγραμμα, μαζί με τις επί πλέον προβλεπόμενες από τον Νόμο πληροφορίες.
- Να δουν τους όρους του προτεινόμενου συμβολαίου και να αποσαφηνίσουν τυχόν απορίες.