Παρασκευή 29.03.2024
More

    Δραματικές παρενέργειες από τις τιμές στα καύσιμα

    Το ντίζελ ξεπερνά τη βενζίνη – Τι θα γίνει με το πετρέλαιο θέρμανσης

    Έναν από τους μύθους του Αισώπου, με το λαγό και τη χελώνα, θυμούνται οι καταναλωτές και οι πρατηριούχοι τις τελευταίες ημέρες βλέποντας τις τιμές στο ντίζελ και στη βενζίνη.

    Είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη τουλάχιστον ιστορία στην Ελλάδα, όπου η χελώνα (ντίζελ) ξεπέρασε το λαγό (βενζίνη) με την τιμή του λίτρου να φτάνει στα Γιάννενα τα 2,17 ευρώ, και την αμόλυβδη να κινείται οριακά πάνω από τα 2 ευρώ.

    Αναπόφευκτα, η κατάσταση αυτή, θα επηρεάσει δραματικά την αγορά σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από τις μεταφορές και φτάνοντας στη λιανική πώληση, όπως σημείωσε ο Θαν. Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Ιωαννίνων και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, αδυνατώντας να προβλέψει το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση και αν κάποια στιγμή θα υπάρξει μια σαφής αποκλιμάκωση των τιμών.Η εικόνα αυτή στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου και η αντίστοιχη επίδραση στην εγχώρια αγορά καυσίμων, έρχεται σε μία χρονική στιγμή, λίγο πριν την έναρξη της περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκινά και επίσημα από αύριο Παρασκευή, με την τιμή πώλησης, μετά την επιδότηση του 0,25 ευρώ το λίτρο στην αντλία, να διαμορφώνεται περίπου στο 1,50 ευρώ.

    «Αν αναλογιστούμε, ότι πέρυσι το πετρέλαιο θέρμανσης ξεκίνησε από το 1,15 και έκλεισε στις 30 Απριλίου στο 1,63, μπορούμε να σκεφτούμε που μπορεί να φτάσει φέτος. Δίνεται βέβαια η επιδότηση στους καταναλωτές, αλλά η τιμή είναι πολύ υψηλή και ο καθένας θα πρέπει να κινηθεί ανάλογα με τη δυνατότητα που έχει για την προμήθεια του πετρελαίου», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

    Κομβικής σημασίας η συντήρηση

    Μία παράμετρος ωστόσο που αρκετοί ξεχνούν, στην έναρξη της περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης είναι και αυτή της συντήρησης του λέβητα και του καυστήρα αι του καθαρισμού των δεξαμενών, με τον κ. Παπαδόπουλο, να επισημαίνει πως ολοένα και συχνότερα, προφανώς και λόγω της κατάστασης που υπάρχει με την ακρίβεια, υπάρχουν διενέξεις μεταξύ πρατηριούχων και καταναλωτών, για την ποσότητα που μεταγγίζεται από τα βυτία στις δεξαμενές. «Να γνωρίζει ο κόσμος, ότι οι δεξαμενές των βυτίων είναι πιστοποιημένες κάτι που δε συμβαίνει με τις δεξαμενές στα σπίτια, που λόγω διόγκωσης, συστολής και διαστολής, μπορούν να εμφανίζουν κάθε φορά και μία μικρή ή μεγαλύτερη απόκλιση στη χωρητικότητα. Να έχουνε εμπιστοσύνη οι καταναλωτές στους προμηθευτές τους. Σε πόλεις άλλωστε, όπως η δική μας, γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας και αυτό αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα για τον καταναλωτή», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ