Σάββατο 27.04.2024
More

    Μία διαφορετική οπτική στη σήμανση των κόμβων

    Η ενιαία αντίληψη, ο ΚΟΚ και οι εξαιρέσεις λόγω φόρτου

    Μία διαφορετική οπτική όχι ως προς τη συνολική αποτίμηση ούτε και ως προς την προωθούμενη αλλαγή που ανακοινώθηκε την Τρίτη για τη σήμανση σε όλους τους κυκλικούς κόμβους, εκφράζουν οι εκπαιδευτές οδήγησης, επικαλούμενοι την εμπειρία τους και την καθημερινή πραγματικότητα στους δρόμους της πόλης.

    Μόλις την Τρίτη, η Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων του δήμου Ιωαννιτών αποφάσισε να εισηγηθεί προς το δημοτικό συμβούλιο την αλλαγή της σήμανσης σε όλους τους παλαιούς κυκλικούς κόμβους, δίνοντας προτεραιότητα όπως και στους νέους, μόνο σε όσους κινούνται εντός του κόμβου. Άλλωστε, αυτό ισχύει σε όλη την Ευρώπη εδώ και χρόνια και η Ελλάδα, όπως παραδέχθηκε και ο Γ. Παπαγεωργίου τέως πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Σχολών Οδήγησης και νυν μέλος, εξακολουθεί να αποτελεί την εξαίρεση από τον γενικό κανόνα.

    Επειδή όμως η αντικατάσταση προβλέψεων του ΚΟΚ δεν είναι αρμοδιότητα των υπηρεσιών του δήμου, ούτε της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων, ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε πως ως γενική κατεύθυνση, είναι καλό να υπάρχει ενιαία και ομοιόμορφη σηματοδότηση, αλλά να διατηρηθούν κάποιες εξαιρέσεις. Αυτές σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου μπορούν να οριστούν με βάση το κυκλοφοριακό φορτίο σε συγκεκριμένες οδούς, δίνοντας το παράδειγμα της Σουλίου προς την πλ. Ομήρου και από εκεί προς την Δομπόλη.

    «Η Σουλίου είναι ένας δρόμος με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο. Αν τοποθετηθεί εκεί πινακίδα παραχώρησης προτεραιότητας και δοθεί όπως προβλέπεται, προτεραιότητα σε όσους είναι εντός του κόμβου, θα δημιουργηθεί μποτιλιάρισμα στη Σουλίου», ανέφερε ο κ. Παπαγεωργίου.

    Παραδέχθηκε ωστόσο από την άλλη, ότι από την επικρατούσα κατάσταση σήμερα που διαφορετική σήμανση έχουν οι νέοι κόμβοι και άλλης λογική υπηρετούν οι παλαιοί, προφανώς είναι προτιμότερο να υπάρχει μία «ομοιομορφία» στη σήμανση. «Απλώς, αυτό που λέμε εδώ και χρόνια, είναι ότι πρέπει επιτέλους να επικαιροποιηθεί ο ΚΟΚ. Δεν μπορεί σε όλη την Ευρώπη να ισχύουν τα ίδια και μόνο στην Ελλάδα να διατηρούμε την εξαίρεση για την κίνηση στους κόμβους. Έχουν γεμίσει οι δρόμοι μας εντός και εκτός πόλεων με STOP, που είναι ένα σήμα που σε υποχρεώνει να ακινητοποιήσεις το όχημά σου, ενώ στους κόμβους υπάρχει ορατότητα και ο οδηγός μπορεί να διακρίνει αν έρχεται κάποιο Ι.Χ που έχει προτεραιότητα ή όχι για να συνεχίσει την πορεία του ή να σταματήσει. Οι αλλαγές αυτές δημιουργούν και σε εμάς πρόβλημα καθώς στην εκπαίδευση των νεών οδηγών, πλησιάζοντας στους κόμβους, θα πρέπει να κοιτάμε προσεκτικά τι ισχύει σε κάθε έναν από αυτούς και τι όχι», ανέφερε ο κ. Παπαγεωργίου. Παραδέχθηκε στο μεταξύ, πως η λειτουργία των κυκλικών κόμβων έχει αποσυμφορήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης και η κατάσταση θα γίνει ακόμη καλύτερη με την παράδοση σε χρήση και λειτουργία και των άλλων, που βρίσκονται σε φάση κατασκευής.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ