Τετάρτη 29.05.2024
More

    Ο ανήφορος για τον δρόμο Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα

    Μία επανάληψη όσων έχει ήδη κάνει και εκείνων που προσπαθεί σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών να πετύχει, αναλαμβάνοντας μία μεγαλύτερη ευθύνη από αυτήν που της αναλογεί, βλέποντας όμως την αδυναμία και αδιαφορία του κεντρικού κράτους να παρέμβει, αποτέλεσε η απαρίθμηση από τον Αλ. Καχριμάνη στο περιφερειακό συμβούλιο, σχετικά με τις παρεμβάσεις της Περιφέρειας για τη βελτίωση του οδικού άξονα Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα.

    Η συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο ήταν αρκετά διαφωτιστική ακριβώς γιατί αποτέλεσε την επιβεβαίωση πως ό,τι γίνεται στην Ήπειρο αυτή την περίοδο τουλάχιστον, αποτελεί προϊόν ενεργειών μόνον της Περιφέρειας, χωρίς την αντίστοιχη παρέμβαση ή τον σχεδιασμό του υπουργείου, με εξαίρεση το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά.

    Η συζήτηση έγινε κατόπιν ερώτησης της ΛΑ.ΣΥ που αναγνώστηκε από τον επικεφαλής της Γεώρ. Πρέντζα αναφορικά με την ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου εθνικού δικτύου Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα λόγω της αναμενόμενης μεγάλης επιβάρυνσής της με επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο μετά την παράδοση σε κυκλοφορία του δρόμου Άκτιο – Αμβρακία.

    Όπως ανέφερε ο κ. Πρέντζας μεταφέροντας και την αγωνία που εκφράστηκε από το δημ. συμβούλιο Πρέβεζας, εάν δεν υπάρξουν άμεσα μέτρα και παρεμβάσεις, το καλοκαίρι θα είναι μία πολύ δύσκολη περίοδος με μεγάλη επικινδυνότητα για ατυχήματα ή για δυστυχήματα στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

    Η απάντηση που δόθηκε από τον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη εμπεριείχε το σύνολο των παρεμβάσεων από τον κόμβο Καμπής στη Φιλιππιάδα μέχρι την Ηγουμενίτσα, με το κύριο βάρος φυσικά να πέφτει στον άξονα από την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου μέχρι την Ηγουμενίτσα.

    Ο κ. Καχριμάνης τόνισε αρχικά, ότι σε αυτόν τον άξονα εξελίσσονται ήδη εργασίες διαμόρφωσης κυκλικών κόμβων σε ευαίσθητα σημεία που αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια, ενώ για τα ενδιάμεσα των κόμβων τμήματα, η Περιφέρεια εκπονεί τις μελέτες ώστε να υπάρξουν παρεμβάσεις σε επόμενη φάση. Επειδή όμως, τέτοιου είδους παρεμβάσεις θα χρειαστούν χρόνια για να ξεκινήσουν, και για να αντιμετωπιστεί η υφιστάμενη κατάσταση με τους κυκλοφοριακούς φόρτους που καταγράφονται ήδη και εκείνους που υπολογίζεται πως θα προκύψουν μελλοντικά, η Περιφέρεια προχωρά σε μονομερείς αποφάσεις με έναρξη ισχύος την αμέσως προσεχή τουριστική σεζόν. Έτσι, ο κ. Καχριμάνης είπε πως στο εθνικό δίκτυο που είναι ευθύνη και αρμοδιότητα της Περιφέρειας από την Πρέβεζα μέχρι την Ηγουμενίτσα θα απαγορευτεί η κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων άνω των 5 τόνων τα Σαββατοκύριακα, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο ασφαλούς κυκλοφορίας των χιλιάδων Ι.Χ επισκεπτών και κατοίκων αντίστοιχα.

    Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο  για τα διόδια

    Σε μία παρεμπίπτουσα συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο ο κ. Καχριμάνης τοποθετήθηκε και επί των απαλλαγών πληρωμής διοδίων που δεν έχουν εφαρμοστεί όπως για τους κατοίκους των Ιωαννίνων και τις μετακινήσεις τους μέσω Εγνατίας από τα διόδια Παμβώτιδας, αλλά και για το μείζον θέμα που έχει προκύψει με την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στο εθνικό δίκτυο παρά μόνο στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας οδού. Αφού επέρριψε ευθύνες στο υπ. Μεταφορών το οποίο όπως είπε δεν έχει απαντήσει σε κανένα αίτημα της Περιφέρειας τόνισε πως η Περιφέρεια θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ζητώντας να ισχύσει η αρχή της ισονομίας και αναλογικότητας όπως εφαρμόζεται στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.

    «Αυτό που γίνεται στην Ευρώπη είναι τα μεγάλα φορτηγά είτε να πληρώνουν διόδια είτε αυξημένα τέλη κυκλοφορίας. Στην Ελλάδα πληρώνουν και τα δύο. Σε όσες χώρες δεν υπάρχουν διόδια, υπάρχουν υψηλά τέλη κυκλοφορίας και το αντίστροφο. Θα έχουμε μάχη σε πολύ υψηλό επίπεδο με τους αρμόδιους παράγοντες των υπουργείων», ανέφερε ο περιφερειάρχης.

    Αύξηση κατά το ήμισυ στο κόμιστρο για το Νησί

    Το δεύτερο θέμα που απασχόλησε για αρκετή ώρα τη χθεσινή συνεδρίαση ήταν το αίτημα της Ένωσης Λεμβούχων από το Νησί και η εισήγηση της Διεύθυνσης Μεταφορών για την αύξηση του κομίστρου για τα δρομολόγια από και προς το Νησί. Το αίτημα των λεμβούχων ήταν το εισιτήριο των 2,00 ευρώ να φτάσει στα 3,00 ευρώ και επίσης να αυξηθεί το εισιτήριο κατά 0,50 ευρώ για μαθητές και φοιτητές αντίστοιχα, από το 1,50 στα 2,00 ευρώ. Η εισήγηση από τον αντιπεριφερειάρχη κ. Γοργόλη ήταν η αύξηση να φτάσει τα 2,50 ευρώ για το κανονικό εισιτήριο, με πρόβλεψη για δωρεάν εισιτήριο για τις οικογένειες από το τρίτο παιδί και άνω, η διατήρηση της τιμής για φοιτητές, μαθητές και ΑμεΑ και η αύξηση του εισιτηρίου για τους κατοίκους από 0,80 στο 1,00 ευρώ.

    Ο Αλ. Καχριμάνης κατέθεσε την πρόταση για αύξηση της τιμής του μαθητικού – φοιτητικού εισιτηρίου από το 1,50 στα 2,00 ευρώ για όσους φοιτητές δεν σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, πρόταση που έγινε αποδεκτή από τους εκπροσώπους των λεμβούχων, όχι όμως και από το Σώμα, καθώς ο διαχωρισμός θα μπορούσε να στείλει λανθασμένα μηνύματα αφενός και αφετέρου ήταν πολύ εύκολο να προσβληθεί νομικά.

    Έτσι και μετά από διαλογική συζήτηση, αλλά και εντάσεις, το Σώμα ενέκρινε κατά πλειοψηφία την εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη κ. Γοργόλη, πρόταση που δε βρήκε σύμφωνους τους εκπροσώπους των λεμβούχων που επιζητούσαν την αύξηση της τιμής για τα μαθητικά και φοιτητικά εισιτήρια που ανέρχονται στο 40% περίπου του συνολικού αριθμού σε ετήσια βάση…

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ