Εξαιρετική η ιδέα του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», κάτι που αποδείχθηκε πέρυσι με τη μαζική συμμετοχή άμεσα ενδιαφερόμενων πολιτών και την υποβολή εκατοντάδων χιλιάδων αιτήσεων…
Αυξήθηκε ο προϋπολογισμός φέτος, για να δοθεί σε περισσότερους η δυνατότητα ολιγοήμερων φτηνών διακοπών, με το πρόγραμμα να καλύπτει ένα ικανοποιητικό ποσό για κάθε διανυκτέρευση…
Γίνεται και περισσότερο ευέλικτο το πρόγραμμα φέτος, με την έκδοση ενός κουπονιού στον δικαιούχο, που θα κάνει χρήση στο κατάλυμα που θα έχει επιλέξει, χωρίς άλλες διαδικασίες…
Μακάρι να ήταν μόνον αυτά όμως και να συζητούσαμε μόνο για τα θετικά…
Γιατί, μπορεί να στάθηκαν τυχεροί οι χιλιάδες συμπολίτες που κληρώθηκαν και πήγαν διακοπές ή όσοι σταθούν φέτος, θα πρέπει όμως να βρεθεί και μία λύση για την πληρωμή των οφειλόμενων…
Καλά τα διαφημιστικά σποτάκια και τα ταξιδάκια στο εξωτερικό, ας βρει όμως το υπ. Τουρισμού και τη φόρμουλα να οριστικοποιήσει τις λίστες και αφετέρου να πληρώσει τους μήνες που οφείλει στα καταλύματα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα…
Και καλό θα είναι αυτό, να γίνει πριν ξεκινήσει το νέο πρόγραμμα, γιατί ήδη κάποιοι από τους επαγγελματίες που πήραν μέρος πέρυσι, δεν δείχνουν «ζεστοί» για να συμμετέχουν και φέτος… Ένα χρόνο απλήρωτοι, δεν το λες και λίγο.
Τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος μας δόθηκε η ευκαιρία, να κάνουμε μία περιήγηση στο τουριστικό κέντρο της πόλης μας, που έσφυζε από ζωή τις μεσημεριανές ώρες…
Χιλιάδες επισκέπτες, κυρίως από εκείνους που μέσω τουριστικού γραφείου είχαν επιλέξει κάποιον κοντινό προορισμό και έκαναν μία στάση στα Γιάννενα, πριν την επιστροφή στον τόπο διαμονής τους…
Έτυχε λοιπόν να είμαστε μάρτυρες συμπεριφοράς σε κατάστημα εστίασης (ταχυφαγείο) που μας θύμισε τη συμπεριφορά επαγγελματιών (κακών όμως) της Κέρκυρας ή των Συβότων, πριν από 15 χρόνια…
Όταν ο πελάτης αντιμετωπιζόταν αυστηρά και μόνο ως ένας περαστικός, που θα έπαιρνε, θα έτρωγε, θα πλήρωνε, θα έφευγε και δε θα τον ξανάβλεπε κανείς…
Δυστυχώς, ακούσαμε αυτό που ακούγαμε πριν πολλά χρόνια σε άλλους τουριστικούς προορισμούς, που το πλήρωσαν όμως και τώρα προσπαθούν να ανακάμψουν…
«Έλα μωρέ, όλοι λένε, ότι φεύγει το πούλμαν, για να φάνε γρήγορα, μη δίνεις σημασία. Όποιος θέλει να φάει, θα περιμένει…»
Καμία ευγένεια, κανένα τακτ, καμία φιλική εξυπηρέτηση προς τον πελάτη. Ένας εξ αυτών ήταν και ο γράφων, που όμως συνάντησε διαφορετική συμπεριφορά μόλις ο ιδιοκτήτης αντιλήφθηκε, ότι είμαστε ντόπιοι!
Ακριβώς, όπως σας το περιγράφουμε… Στην ευγενική μας παρατήρηση, ότι θα πρέπει να έχουν πολύ και όχι λίγη υπομονή, με τους πελάτες, ειδικά με τους επισκέπτες, τον είδαμε να το… σκέφτεται λίγο παραπάνω.
Ελπίζουμε να βοηθήσαμε να αλλάξει σκέψη και τρόπο συμπεριφοράς, γιατί είναι λάθος η νοοτροπία, ότι ο επισκέπτης θα φύγει και θα έρθει άλλος. Το μεγάλο προσόν για έναν τουριστικό προορισμό, όπως η πόλη μας είναι, να πείσουμε τον κάθε επισκέπτη να ξαναέρθει και να πείσει κι άλλους να έρθουν…
Γιατί ρόδα είναι και γυρίζει και σήμερα μπορεί εμείς να είμαστε στο επάνω μέρος του τροχού, αύριο όμως μπορεί να βρεθούμε από κάτω…
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ