Τρίτη 28.06.2022
More

    Πονοκέφαλος: 6 φυσικά γιατροσόφια που τον νικούν

    Ανακαλύψτε τις πιο αποτελεσματικές φυσικές κινήσεις που μπορούν να απαλύνουν τον ενοχλητικό πονοκέφαλο

    Το άγχος, η πίεση, η ακρίβεια, οι δυσάρεστες ειδήσεις, ο τρόπος ζωής και οι κακές διατροφικές συνήθειες μάς φέρνουν πιο κοντά στον πονοκέφαλο που παρά τη διαφορετική συχνότητα με την οποία προκαλείται στον καθένα, ένα είναι σίγουρο: είναι το ίδιο ενοχλητικός για όλους, αφού στην καλύτερη των περιπτώσεων δυσχεραίνει τις καθημερινές λειτουργίες και στη χειρότερη μάς κρατά καθηλωμένους στο κρεβάτι ανήμπορους να παραμείνουμε λειτουργικοί μέσα στη ημέρα.  Αν και τα ράφια των φαρμακείων είναι γεμάτα πλέον με φαρμακευτικές λύσεις για τους πονοκεφάλους, πολλοί προτιμούν να βρίσκουν λύσεις σε εναλλακτικές μεθόδους. Αν κι εσείς ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, παρακάτω θα ανακαλύψετε έξι φυσικούς τρόπους που σύμφωνα με τους ειδικούς μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση από τους  πονοκεφάλους, κάποιους από τους οποίους ίσως να μην είχατε δοκιμάσει μέχρι σήμερα.

    Καταναλώστε περισσότερο μαγνήσιο

    Έρευνες δείχνουν πως τα άτομα που συχνά παθαίνουν πονοκεφάλους, έχουν χαμηλότερα επίπεδα μαγνήσιου.  Αν τα συμπληρώματα δεν αποτελούν επιλογή, σίγουρα η διατροφή αποτελεί. Ενδεικτικά, οι ειδικοί προτείνουν να προστεθούν στο διαιτολόγιο μας τα εξής:

    • Σπανάκι
    • Κολοκυθόσποροι
    • Μαύρα φασόλια
    • Κινόα και καστανό ρύζι
    • Λιναρόσπορος
    • Μαύρη σοκολάτα
    • Αβοκάντο
    • Μπανάνες

    Προσθέστε τζίντζερ στο τσάι σας

    Το τζίντζερ αναφέρεται συχνά  ως το μέσο για τη βοήθεια της πέψης αλλά και τη μείωση της ναυτίας. Παράλληλα όμως αποτελεί και μία σπιτική συνταγή για την καταπολέμηση του πονοκεφάλου. Μία μεταανάλυση του 2020 τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων μελετών που δημοσιεύθηκε στο ​The American Journal of Emergency Medicine​ , βρήκε πως η κατανάλωση της πιπερόριζας βοήθησε επαρκώς στην ανακούφιση από πονοκεφάλους. Η φυσική ρίζα, ειδικότερα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλά και διαφορετικά πιάτα, ενώ απολαμβάνεται ως ένα γλυκό, φυτικό ρόφημα.

    Για να φτιάξετε ρόφημα ξεφλουδίστε και κόψτε σε φέτες το τζίντζερ και προσθέστε το σε ένα μικρό κατσαρολάκι (μπρικι) γεμάτο με ένα φλιτζάνι νερό. Μετά το βρασμό του, αφήστε το στο βραστό νερό για άλλα 10 λεπτά. Σουρώστε το και σερβίρετε το με μέλι και μία φέτα λεμόνι.

    Λιγότερο αλκοόλ

    Ένα ξενύχτι είναι αρκετό να φέρει τον πονοκέφαλο στην πόρτα μας. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο  ​Annals of Medicine , βρήκε πως η κατανάλωση 5 ή και περισσότερων ποτηριών αλκοόλ, διπλασιάζει τις πιθανότητες εμφάνισης του πονοκεφάλου την επόμενη ημέρα.

    Δοκιμάστε το βελονισμό

    Αυτή η παραδοσιακή κινέζικη ιατρική πρακτική – που περιλαμβάνει την τοποθέτηση μικροσκοπικών βελόνων σε στρατηγικά σημεία του σώματος – έχει δείξει πως μειώνει ένα μεγάλο εύρος άλγους. Ειδικότερα, έρευνα που δημοσιεύθηκε στο  ​JAMA Internal Medicine​ , έδειξε σημαντική μείωση των πονοκεφάλων τις 24 εβδομάδες που ακολούθησαν της δοκιμής.

    Μακριά από το μάσημα τσίχλας

    Ορισμένοι πονοκέφαλοι προκαλούνται από κροταφογναθικές διαταραχές και εντοπίζονται στους κροτάφους, είτε στη μία είτε και στις δύο πλευρές του μετώπου. Ο πόνος εντείνεται όταν σφίγγουμε τα δόντια ή μασουλάμε.

    Για να απαλλαχθούμε από αυτόν τον πόνο, το Εθνικό Ινστιτούτο Οδοντικών και Κρανιοεγκεφαλικών ερευνών , προτείνει την αποφυγή της τσίχλας από τη μία και τις απλές ασκήσεις της γνάθου από την άλλη, για να απαλλαχθεί κανείς μια και καλή από τον πονοκέφαλο.

    Η Βιταμίνη Β2

    Υπάρχει περιορισμένος αριθμός μελετών που υποδηλώνει πως η βιταμίνη Β2 ή η ριβοφλαβίνη μπορεί να μειώσει τις ημικρανίες. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο  ​Vitamin and Nutrition Research κατέληξε στο συμπέρασμα πως η βιταμίνη Β2 παίζει καθοριστικό ρόλο στη μείωση της συχνότητας εμφάνισης και στη διάρκεια των ημικρανιών, χωρίς κάποια ιδιαίτερα σημαντική παρενέργεια. Οι βιταμίνες αυτές μπορούν επιπλέον να χρησιμοποιηθούν ως  υγιεινά αντιοξειδωτικά που αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας. Η λήψη τους ωστόσο θα πρέπει να ακολουθείται από ιατρική παρότρυνση.

    Σύμφωνα με την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ,η βιταμίνη Β2 υπάρχει σε αφθονία στα παρακάτω τρόφιμα:

    • Γαλακτοκομικά προϊόντα
    • Αυγά
    • Στήθος κοτόπουλο
    • Άπαχο μοσχαρίσιο και χοιρινό κρέας
    • Σολομός
    • Αμύγδαλα
    • Σπανάκι

    Πότε είναι απαραίτητη η επίσκεψη στο γιατρό

    Ορισμένες φορές ο πονοκέφαλος γίνεται τόσο οξύς που κανένας από τους παραπάνω φυσικούς τρόπους δεν βοηθούν στην ανακούφιση του. Αν έχετε κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα, θα πρέπει να ζητήσετε την ιατρική βοήθεια και φροντίδα, σύμφωνα με το  Harvard Health Publishing:

    • Νέοι πονοκέφαλοι που ξεκινούν μετά την ηλικία των 50 ετών
    • Ασυνήθιστα έντονοι πονοκέφαλοι
    • Πονοκέφαλοι που πονάνε περισσότερο όταν βήχετε, κινείστε ή σκύβετε
    • Πονοκέφαλοι που χειροτερεύουν σταθερά
    • Πονοκέφαλοι με πυρετό ή δυσκαμψία στον αυχένα
    • Πονοκέφαλος που εμφανίζεται μετά από χτύπημα στο κεφάλι
    • Πονοκέφαλοι που περιλαμβάνουν οποιαδήποτε αλλαγή στην ομιλία ή την όραση

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ