Παρασκευή 22.11.2024
More

    Πόσο επικίνδυνη είναι η πρωινή υγρασία στο αυτοκίνητο

    O χειμώνας έχει «μπει» για τα καλά και δεν αστειεύεται, όπως έδειξαν οι πρόσφατες κακοκαιρίες.

    Πέραν των άλλων,  συνεπειών υπάρχουν και αυτές  που παρατηρούνται στα αυτοκίνητα και δη εκείνα που είναι σταθμευμένα σε εξωτερικούς χώρους.

    Τα οχήματα, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, εκτίθενται σε ένα ιδιαίτερα συνηθισμένο φαινόμενο, το οποίο αν και δείχνει αθώο στην πράξη μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνο αν το αγνοήσουμε. Ο λόγος για την πρωινή υγρασία, η οποία «κάθεται» πάνω στις επιφάνειες του αυτοκινήτου μέχρι η αύξηση της θερμοκρασίας να την… εξαφανίσει.

    Αν το φαινόμενο είναι μεμονωμένο, η πιθανότητα φθοράς του αυτοκινήτου είναι χαμηλή, τι μπορεί να συμβεί ωστόσο στην περίπτωση που επαναλαμβάνεται;

    Πόσο επικίνδυνη είναι η πρωινή υγρασία

    Η υγρασία, απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται αποτελεί έναν από τους… προαιώνιους εχθρούς του αυτοκινήτου και των μεταλλικών του επιφανειών. Το στοιχείο του νερού, προκαλεί ή επιταχύνει τη διάβρωση, ακόμα και σε σημεία που δεν μπορεί να φανταστεί κανείς.

    Πιο ευάλωτα στη φθορά και στη διάβρωση είναι οι μεταλλικές επιφάνειες που δεν έχουν δεχθεί κάποια αντιδιαβρωτική προστασία, όπως αναφέρει το carandmotor.gr, επισημαίνοντας ότι ακόμη και το παραμικρό χτύπημα ή ένα ανεπαίσθητο σκάσιμο στο χρώμα θα μπορούσε υπό συνθήκες να αποτελέσει την αρχή του κακού.

    Το πρώτο πράγμα, που θα πρέπει να κάνουμε είναι να εξασφαλίσουμε ότι οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος δεν παρουσιάζουν ατέλειες που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε σκουριά.

    Η υγρασία, η συγκέντρωση αλάτων και ρύπων από την ατμόσφαιρα καθώς και η υπεριώδης ακτινοβολία, αποτελούν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο κοκτέιλ παραγόντων που μπορούν να αποβούν μοιραία για το χρώμα του αμαξώματος.

    Γιατί όχι κουκούλα

    Στην προκειμένη περίπτωση, η συχνή φροντίδα του αυτοκινήτου και η χρήση προϊόντων που ενισχύουν την άμυνα του χρώματος στο αμάξωμα μπορεί να αποτρέψει την επιτάχυνση της φθοράς.

    Σε ό,τι αφορά στη χρήση καλύμματος -της γνωστής σε όλους κουκούλα-  αυτή δεν ενδείκνυται καθώς αν και εφόσον η υγρασία διαπεράσει την επιφάνεια του συνθετικού υφάσματος ενδέχεται να προκαλέσει ανάλογη φθορά.

    Μια ακόμα λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι οι αθέατες υδρορροές που διαθέτουν τα περισσότερα αυτοκίνητα ώστε να μην λιμνάζει το νερό που θα πέσει στις επιφάνειές τους. Εκεί συνήθως συγκεντρώνονται ρύποι, οι οποίοι με το πέρασμα του καιρού φράζουν την έξοδο του νερού και συγκρατούν υγρασία προκαλώντας σε ορισμένες περιπτώσεις διάβρωση.

    Τι πρέπει να κάνουμε

    Ο ενδελεχής καθαρισμός του αυτοκινήτου, μπορεί να αποτρέψει το φαινόμενο αυτό, ενώ σε σημεία που θεωρούμε ότι είναι περισσότερο επιρρεπή, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε προϊόντα στεγάνωσης και αδιαβροχοποίησης.

    Σε ο,τι αφορά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι κίνδυνοι και οι πιθανότητες φθοράς είναι σημαντικά μικρότερες και η λύση απλούστερη.

    Όσοι, παρατηρήσετε ότι οι επιφάνειες του εσωτερικού στο αυτοκίνητό σας το πρωί είναι νοτισμένες, καλό θα ήταν να προμηθευτείτε τις γνωστές σε όλους παγίδες υγρασίας οι οποίες θα μειώσουν ή και θα εξαλείψουν το φαινόμενο αυτό.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ