Αυστηρές θα είναι οι ποινές του νέου Ποινικού Κώδικα για τις παραβάσεις του ΚΟΚ, όπως ανέφερε ο Γ. Αζέλης.
Αυστηρότερες ποινές προβλέπει ο νέος Ποινικός Κώδικας για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επιφέροντας σαρωτικές αλλαγές, που αποτελούσαν διαχρονικά αιτήματα και πολιτών, αλλά και συλλογικών οργανώσεων που ασχολούνται με τα θέματα κυκλοφοριακής αγωγής ή σχετίζονται με θύματα τροχαίων ατυχημάτων.
Το σύστημα ποινών του ΚΟΚ με την εφαρμογή του νέου Ποινικού Κώδικα αυστηροποιείται σε μία σειρά επικίνδυνων παραβάσεων, όπως για παράδειγμα η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ναρκωτικών ουσιών, αλλά και από κάποιον που αποδεδειγμένα είναι σωματικά ή πνευματικά εξαντλημένος.
Επίσης, αυστηροποιούνται οι ποινές για την αντίστροφη κίνηση στο ρεύμα κυκλοφορίας σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς, σε πεζοδρόμους, πλατείες και πεζοδρόμια.
Σε τέτοια περίπτωση οι ποινές που προβλέπονται είναι πολύ βαρύτερες από τις υπάρχουσες και φτάνουν στη φυλάκιση έως τρία έτη ή στη χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.
Τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου.
Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Σε δηλώσεις του ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων Γ. Αζέλης τόνισε, ότι η πρόβλεψη των νέων ποινών κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και απαντούν ουσιαστικά σε μία σειρά σημαντικών ζητημάτων που έχουν αποδειχθεί καθοριστικές για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.
«Για να μην υπάρχει σύγχυση στους οδηγούς, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στις διατάξεις του ΚΟΚ. Αυτό που αλλάζει όμως, είναι η αυστηροποίηση των ποινών για κάποιες από τις παραβάσεις του Κώδικα», ανέφερε ο κ. Αζέλης.
Αρκετά μεγάλη συζήτηση στο μεταξύ έχει προκληθεί λόγω της πρόβλεψης στο νέο Ποινικό Κώδικα, να επιβάλλεται βαρύτατη ποινή σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται σωματική ή πνευματική κόπωση των οδηγών. Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις πιο κοινές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων κυρίως από οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και εταιρικών αυτοκινήτων.
«Δε χρειάζεται να γίνει κάποιος μακροσκοπικός έλεγχος του οδηγού για να διαπιστωθεί εάν ένας οδηγός είναι κουρασμένος ή σε θέση να οδηγεί, γενικώς. Ειδικά στα φορτηγά οχήματα τα στοιχεία του ταχογράφου μπορούν να επιβεβαιώσουν οποιαδήποτε στιγμή την πραγματικότητα αυτή. Έχουμε περιπτώσεις που οδηγός βρισκόταν στο τιμόνι για 14 συνεχόμενες ώρες. Αυτός ο οδηγός και χωρίς τον ταχογράφο, εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί, ότι δεν πληροί τις ικανές και αναγκαίες προϋποθέσεις για να εξακολουθεί να οδηγεί», ανέφερε ο κ. Αζέλης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ