Με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δίνεται σήμερα στη δημόσια διαβούλευση, επανέρχονται απο την επόμενη σχολική χρονιά οι συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Επιστρέφουν από το 2021-22 τα Λατινικά στις πανελλαδικές εξετάσεις (δηλαδή, για τους μαθητές που θα εισέλθουν από τον Σεπτέμβριο στην Β τάξη του Λυκείου), ενώ μειώνονται οι επιστημονικές κατευθύνσεις από 4 σε 3 (ενοποιούνται θετικές επιστήμες και οι επιστήμες υγείας). Όλα αυτά με τον αριθμό των εισακτέων φέτος στα πανεπιστήμια να μην μειώνεται, αλλά να παραμένει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.
Κατά τα άλλα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε σημερινή «ηλεκτρονική» συνέντευξη επανέλαβε ότι γίνεται προσπάθεια για την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων μέσα στον Ιούνιο και την ολοκλήρωση τους μέχρι τα μέσα Ιουλίου, ενώ όπως τονίστηκε ημερομηνία για το άνοιγμα των σχολείων δεν έχει υπάρχει ακόμη καθώς δεν υπάρχουν επίσημες εισηγήσεις.
Με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δίνεται σήμερα στη δημόσια διαβούλευση, επανέρχονται απο την επόμενη σχολική χρονιά οι συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και τα «μαθήματα κόντρα» (τα επιπλέον δηλαδή μαθήματα που θα «συνδέουν» τα επιστημονικά πεδία).
Παράλληλα «έρχεται» η Τράπεζα θεμάτων στις απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων, εισάγεται βάση του δέκα για την προαγωγή απο την μία τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου στην άλλη (απο 9,5 που ήταν ως σήμερα) και αυξάνονται τα μαθήματα που θα εξετάζονται για τις προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο απο τέσσερα σε επτά.
Ακόμη σύντομα θα λειτουργούν στη χώρα 24 νέα Πρότυπα σχολεία (τα οποία θα δέχονται με εξετάσεις τους μαθητές τους), ενώ αυξάνονται και τα πειραματικά σχολεία (που θα δέχονται μαθητές με κλήρωση, εκτός όσων Γυμνασίων δεν είναι συνδεδεμένα με δημοτικά οπότε στην περίπτωση αυτή θα γίνονται εξετάσεις για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου).
Το κείμενο του νομοσχεδίου περιλαμβάνει τις νέες Θεματικές Ενότητες, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο (επιχειρηματικότητα, περιβάλλον, φυσικές καταστροφές, κλπ) και τον θεσμό του «δάσκαλου εμπιστοσύνης».
Επίσης, απο τον Σεπτέμβρη ξεκινάει light εσωτερική αξιολόγηση στα σχολεία απο τον διευθυντη και τον συλλογο διδασκόντων, αλλά και εξωτερική απο την αντίστοιχη Αρχή αξιολόγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απο Σεπτέμβριο του 2020 ξεκινάει η διαδικασία για την σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά την περίφημη ατομική αξιολογηση των εκπαιδευτικών, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή την σχολική χρονια 2021-22.
Μετεγγραφές
Καθιερώνεται «βάση μετεγγραφής» ακαδημαϊκού κριτηρίου (που θα είναι η βαση εισαγωγής του κάθε τμήματος μειον 2.750 μόρια), Β κύκλος μετεγγραφών (μετά τα 2.750 μόρια, δυνατότητα μετεγγραφής σε τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου) και εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.
Σχετικά με τα ΑΕΙ προβλέπεται η θεσμοθέτηση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα ΑΕΙ, «κοινά προγράμματα σπουδών» μεταξύ Ιδρυμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ενιαίο ψηφοδέλτιο πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων στις πρυτανικές εκλογές.
Εκπαιδευτικοί
Όπως έχει ήδη γραφτεί προβλέπεται διετής αποκλεισμός απο τους σχετικούς πίνακες επιλογής προσωπικού για τους εκπαιδευτικούς που δεν δέχονται τον διορισμό τους σε θέσεις αναπληρωτών, ενώ η μοριοδότηση τους θα γίνεται με νέα κριτήρια.
Το νομοσχέδιο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, στο opengov με στόχο να φτάσει αρχές Μαίου στη Βουλή και τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) να διαμαρτύρονται έντονα καθώς σε περίοδο καραντίνας τους στερείται το δικαίωμα του συνδικαλισμού και των κινητοποιήσεων (εάν επέλεγαν μια τέτοια μέθοδο αντίδρασης).