Ένοχοι κρίθηκαν ο πλοίαρχος και ο ύπαρχος του «Blue Horizon» για τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά (5/9/23).
Την απόφαση έλαβε το Μικτό Ορκωτό Εφετείο, ενώ αθωώθηκαν ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος.
Μετά από 17 συνεδριάσεις ολοκληρώθηκε η πολυήμερη δικαστική διαδικασία με τις αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης των τεσσάρων κατηγορουμένων πρώην μελών του πληρώματος του πλοίου «Blue Horizon» για τον θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καργιώτη.
Ένοχοι ο ύπαρχος και ο πλοίαρχος του «Blue Horizon» για τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη
Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Πειραιά επέβαλε ποινή κάθειρξης συνολικά 7 ετών για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών του πλοίου και 10 μηνών για απόπειρα υπόθαλψης εγκληματία στον πλοίαρχο του «Blue Horizon» για τον θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά την 5η Σεπτεμβρίου 2023.
Ο πλοίαρχος κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών πλοίου με αποτέλεσμα τον θάνατο, καθώς και για απόπειρα υπόθαλψης εγκληματία.
Στον ύπαρχο του πλοίου, που κρίθηκε επίσης ένοχος, επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 12 ετών για ανθρωποκτονία και 12 μηνών για κατάχρηση εξουσίας. Ο ύπαρχος ήταν κατηγορούμενος για το κακούργημα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο, καθώς και της κατάχρησης εξουσίας.
Ο ύπαρχος του «Blue Horizon» είχε καταγραφεί σε βίντεο να απωθεί τον Αντώνη Καργιώτη από τον καταπέλτη του πλοίου, οδηγώντας τον στον θάνατο. Το δικαστήριο έκρινε ότι οι εφέσεις δεν έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα.
Αθώοι ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος
Αθώοι κρίθηκαν κατά πλειοψηφία ο ναύκληρος και ο υποπλοίαρχος.
Το δικαστήριο απάλλαξε τον υποπλοίαρχο και τον ναύκληρο, κατά πλειοψηφία, από την κατηγορία της συνέργειας σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο. Στους δύο καταδικασθέντες αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου, αποτρέποντας την επιβολή της ποινής της ισόβιας κάθειρξης.
Εισαγγελέας: Δεν έγιναν ούτε τα ελάχιστα που θα έπρεπε από το πλήρωμα για τη διάσωση του ανθρώπου
Η εισαγγελέας, στη δευτερολογία της, υπεραμύνθηκε της αρχικής της αγόρευσης, ζητώντας εκ νέου την ενοχή των 4 κατηγορουμένων.
Για το τραγικό συμβάν είπε ότι έγιναν μια σειρά λαθών στους χειρισμούς, οι οποίοι δημιούργησαν έναν εκρηκτικό συνδυασμό συνθηκών που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου. Επεσήμανε πως δεν έγιναν ούτε τα ελάχιστα που θα έπρεπε από το πλήρωμα για τη διάσωση ενός ανθρώπου στο κεντρικό λιμάνι της χώρας.
Δεν έκανε, επίσης, δεκτό το αίτημα των συνηγόρων υπεράσπισης των κατηγορουμένων για μεταβολή της κατηγορίας από ενδεχόμενο δόλο σε αμέλεια. Σχολιάζοντας τις αιτιάσεις για το Λιμενικό Σώμα, υπογράμμισε ότι η ευθύνη του είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη.