Βήμα-βήμα λόγω πανδημίας ο σχεδιασμός του δήμου για τον τουρισμό
Με την πανδημία να εξελίσσεται και να επηρεάζει τις ζωές των πολιτών σε όλον τον κόσμο, οποιοσδήποτε μακρόπνοος σχεδιασμός για το τουριστικό προϊόν ακόμη και σε εθνικό επίπεδο, θα κατέτεινε σε μία θεωρητικού χαρακτήρα συζήτηση.
Έτσι, ο δήμος Ιωαννιτών, υποχρεούται να αναπροσαρμόσει τον στρατηγικό του σχεδιασμό, σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, με ορίζοντα τη δεδομένη χρονική στιγμή την περίοδο των Χριστουγέννων και στοχεύοντας σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα στην εγχώρια αγορά, τους Έλληνες δηλαδή επισκέπτες.
Στη συνεδρίαση του δημ. συμβουλίου την Δευτέρα παρουσιάστηκε το τουριστικό πλάνο για την προβολή και εξωστρέφεια του δήμου το επόμενο διάστημα από τον σύμβουλο για τον τουρισμό Σπύρο Πέγκα, με κεντρικό άξονα αυτού την εκπόνηση ενός σχεδίου που θα έχει ως κύριο άξονά του, το μητροπολιτικό κέντρο της περιοχής, δηλαδή την πόλη των Ιωαννίνων.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμά όπως είπε, ότι είναι ευκολότερη η διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή, κάτι που είναι δύσκολο να γίνει όταν ακολουθείται η αντίστροφη κατεύθυνση. «Αν υπάρχει κόσμος στα Τζουμέρκα αναπτύσσονται τα Τζουμέρκα, αν υπάρχει στο Ζαγόρι αναπτύσσεται το Ζαγόρι και όχι τα Γιάννενα. Αν στοχεύσουμε το αντίθετο, είναι βέβαιο, ότι θα κερδίσουν όλοι και όχι μόνο η πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η αξιοποίηση του πολυπολιτισμικού παρελθόντος των Ιωαννίνων, η ενίσχυση του οδικού τουρισμού και η προβολή σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αποτελούσαν τα σημεία αιχμής για την μετά την καραντίνα εποχή. Ωστόσο ο οδικός τουρισμός δεν απέδωσε τα αναμενόμενα καθώς οι βαλκανικές χώρες επλήγησαν από την πανδημία κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου.
Για το άμεσο μέλλον, όπως ανέφερε ο κ. Πέγκας το πρώτο ζητούμενο είναι η προβολή των Ιωαννίνων σε στοχευμένες εσωτερικές αγορές, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, θα ενισχυθεί η προβολή στα κοινωνικά δίκτυα και στα ψηφιακά μέσα ενώ ετοιμάζεται νέο υλικό, νέοι χάρτες και οπτικοακουστικό υλικό.
Επίσης σε συνεργασία με όλους τους φορείς θα δημιουργηθεί γαστρονομική ταυτότητα των Ιωαννίνων η οποία θα μπορέσει να προβληθεί στο εξωτερικό.
«Δεν θα είναι εύκολη η επόμενη περίοδος ειδικά για τους αστικούς προορισμούς. Δεν μπορούμε να περιμένουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ζούμε μία ιδιάζουσα κατάσταση και πορευόμαστε με έναν σχεδιασμό που δεν ξεπερνά τα Χριστούγεννα» ανέφερε.
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Γιώργος Λώλης σημείωσε ότι «ουσιαστικά ξεκινάμε από το μηδέν κι όχι από κει που σταματήσαμε τον προηγούμενο Μάρτιο».
Ο δήμαρχος στην τοποθέτησή του υπογράμμισε ότι στην παρούσα φάση «συζητούμε για επιχείρηση διάσωσης του τουρισμού και των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο».
Παράλληλα ο δήμος και οι υπηρεσίες του προετοιμάζονται ώστε όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν να βγει δυναμικά στην αγορά. Τόνισε, ότι σε ένα τέτοιο θέμα απαιτείται συνεργασία όλων των τοπικών φορέων και όχι άγονες αντιπαραθέσεις και επανέλαβε την ανάγκη λειτουργίας ενός θεσμοθετημένου οργάνου που θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τις αγκυλώσεις και τις γραφειοκρατικές δυσκολίες του δήμου.
«Τουρισμός στο σκοτάδι»
Η «Ενότητα Πολιτών – Νέα Γιάννενα» με ανακοίνωσή της, κατηγορεί τη δημ. αρχή, ότι επέλεξε να κρατήσει στο σκοτάδι την αντιπολίτευση στο θέμα της τουριστικής ανάπτυξης και προβολής.
«Η δημοτική αρχή δεν θεώρησε σωστό να κοινοποιήσει έγκαιρα στην αντιπολίτευση τα παραδοτέα της εργασίας που κατέθεσε ο ειδικός σύμβουλος, ώστε οι παρατάξεις της να γνωρίζουν τα προτεινόμενα και να συνεισφέρουν με τις ιδέες και τις προτάσεις τους. Αντ’ αυτού επέλεξε να τα παρουσιάσει ο ίδιος μέσα σε λίγα λεπτά στους δημοτικούς συμβούλους», αναφέρεται στην ανακοίνωση της παράταξης, η οποία καταλήγει ως εξής:
«Δυστυχώς, η δημοτική αρχή συνεχίζει να απαξιώνει τη δημοκρατική λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου ακόμη και σε θέματα όπου ο στόχος είναι κοινός και δεν αποτελούν πεδία πολιτικής αντιπαλότητας. Επέλεξε και συνεχίζει να βαδίζει σε έναν μοναχικό δρόμο».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ