Πέμπτη 25.04.2024
More

    Οι Κυριακές στο πανί μετακομίζουν Ιταλία

    Οι Κυριακές στο πανί μετακομίζουν δυτικότερα, αλλά παραμένουν στη Μεσόγειο εγκαινιάζοντας ένα μικρό αφιέρωμα στο σύγχρονο Ιταλικό κινηματογράφο σε τέσσερις ταινίες σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ιταλίας και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο της Αθήνας.

    Η πρώτη ταινία του αφιερώματος στον ιταλικό κινηματογράφο, έχει τίτλο  «Ήταν ο γιος» (E stato il figlio) θα προβληθεί την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου στις 20.30 στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημ. Χατζής».

    Η ταινία είναι σκηνοθεσίας Ντανιέλε Τσιπρί, Ιταλία, 2012, 90′

    Πρωταγωνιστούν:  Τόνι Σερβίλο,  Τζιζέλντα Βολόντι, Αλφρέντο Κάστρο

    Το «Ήταν ο γιος», με το οποίο ξεκινά το αφιέρωμα είναι ένα φιλμ τραγικωμικό με γκροτέσκες φιγούρες και συνειδητά υπερβολικές ερμηνείες. Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογένειας στο Παλέρμο της Σικελίας, στη δεκαετία του 1970, η οποία χάνει την κόρη κατά τη διάρκεια πυροβολισμών μεταξύ εγκληματιών. Το κράτος δίνει στην οικογένεια ένα μεγάλο ποσό ως αποζημίωση, το οποίο θα ξοδευτεί για την αγορά ενός πολυτελούς αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο γίνεται ένα σύμβολο πλουτισμού και ακόμη παραπάνω ένα σύμβολο της μιζέριας του πλούτου, ένα εργαλείο ήττας και καταστροφής.

    Ο Ντανιέλε Τσιπρί, ήταν γνωστός ως το ήμισυ του σκηνοθετικού διδύμου Τσιπρί-Μαρέσκο, ένα δίδυμο που συντάραξε τα νερά του Ιταλικού Κινηματογράφου της δεκαετίας του 1990 με ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού και πειραματισμούς μεταξύ αβάν γκαρντ και υλικού σαρκασμού στα όρια της επιθεώρησης.

    Το «Ήταν ο γιος» είναι το φιλμ με το οποίο ο Τσιπρί απελευθερώνεται όχι μόνο από τον καλλιτεχνικό του αδελφό, αλλά και τις εξεζητημένες αισθητικές και κινείται προς έναν εμπορικό πια κινηματογράφο κρατώντας όμως τις κοινωνικές του ευαισθησίες ανέπαφες όσον αφορά τα θέματα που επιθυμεί να στηλιτεύσει.

    Στην επιτυχημένη προσπάθεια αυτή έχει ένα μεγάλο αβαντάζ με τη συμβολή του Τόνυ Σερβίλο (Il divo: Η συναρπαστική ζωή του Τζούλιο Αντρεότι, Η Τέλεια Ομορφιά)  ίσως του πιο αναγνωρίσιμου Ιταλού ηθοποιού της νέας χιλιετίας που μας χαρίζει ακόμη μία εξαιρετική ερμηνεία.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ