Πέμπτη 12.09.2024
More

    Μειώσεις στα σχολικά είδη μετά από χρόνια

    Για πρώτη φορά από την περίοδο 2019 – 2020, όταν και εν μέσω της πανδημίας άρχισαν να παρουσιάζονται οι μεγάλες αυξήσεις στο χαρτί, οι τιμές των σχολικών ειδών ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς θα είναι μειωμένες τουλάχιστον κατά 10-15% από πέρυσι.

    Σε κάποια είδη μάλιστα οι μειώσεις μπορεί να είναι και μεγαλύτερες, ενώ η πλειονότητα των ειδών δε θα παρουσιάσει αξιόλογες μεταβολές, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα.

    Ωστόσο το εξαιρετικά σημαντικό όπως αναφέρουν οι βιβλιοπώλες είναι πως ενόψει της φετινής σχολικής περιόδου δε δικαιολογείται με τα σημερινά δεδομένα καμία αύξηση τιμής, απευθύνοντας συστάσεις και εκκλήσεις στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και το πρώτο που θα πρέπει να κάνουν, είναι η έρευνα αγοράς.

    Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στο ITV, ο Κων. Κωνής, επί σειρά ετών πρόεδρος του – ανενεργού πλέον – Συλλόγου Βιβλιοπωλών Ιωαννίνων οι γονείς δε θα πρέπει να ανησυχούν για ανατιμήσεις στα σχολικά είδη, καθώς υπάρχει σημαντική αποκλιμάκωση σε σχέση με τις τιμές των τριών τελευταίων ετών. «Ο κυριότερος λόγος είναι πως η τιμή του χαρτιού που είχε αυξηθεί κατακόρυφα μέσα στην πανδημία, έχει επιστρέψει στα επίπεδα που ήταν και πριν την πανδημία. Αυτό επηρεάζει και μία σειρά προϊόντων στον κλάδο μας. Σε άλλα είδη υπάρχουν μειώσεις που φτάνουν και το 15% από πέρυσι και στα περισσότερα, οι τιμές θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα. Ανατιμήσεις όμως δε θα υπάρξουν και αν υπάρξουν δε θα δικαιολογούνται και γι’ αυτό οι γονείς θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς πριν πάρουν τις αποφάσεις τους, γιατί βλέπουμε και φέτος να παίζεται το ίδιο έργο με παραπλανητικές διαφημίσεις», ανέφερε ο κ. Κωνής, καλώντας τους γονείς να εμπιστεύονται τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία που δίνουν αγώνα επιβίωσης.

    «Αν μη τι άλλο δεν κοροϊδεύουμε τον καταναλωτή και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Είναι δύσκολη η συγκυρία για τις μικρές επιχειρήσεις που έχουν να ανταγωνιστούν τα πολυκαταστήματα που μαζί με τα ψυγεία, τις κουζίνες και τις τηλεοράσεις πουλάνε και τετράδια και σχολικές τσάντες, αλλά εμείς στηριζόμαστε στην εμπιστοσύνη των πελατών μας και στην ποιότητα των προϊόντων μας», ανέφερε.

    Δεν συμμετέχουν στο καλάθι

    Το υπουργείο Ανάπτυξης στο μεταξύ ανακοίνωσε την Τρίτη, τη συγκρότηση και διάθεση του καλαθιού των σχολικών ειδών από τις 28 Αυγούστου έως τις 15 Οκτωβρίου, με τον υπουργό κ. Θεοδωρικάκο να επικαλείται την ανάγκη στήριξης της ελληνικής οικογένειας και των παιδιών σχολικής ηλικίας ώστε να έχουν πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα και στις καλύτερες δυνατές τιμές, επισημαίνοντας πως δε δικαιολογείται καμία ανατίμηση στα σχολικά είδη. Τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Κωνής ούτε πέρυσι συμμετείχαν στο «καλάθι του μαθητή» ούτε και φέτος πρόκειται να το κάνουν εξηγώντας πως «τα δικά μας καταστήματα είναι όλα ένα καλάθι για τον μαθητή. Ποιο νόημα έχει να εντάσσουμε κάποια προϊόντα στο καλάθι, τη στιγμή που οι τιμές είναι προσιτές σε όλα τα είδη μας. Ας είναι προσεκτικοί οι καταναλωτές εκεί που υπάρχουν και οι προσφορές και το καλάθι, γιατί τα προϊόντα που μπαίνουν σε αυτό είναι λίγα, αλλά για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει καμία μέριμνα», τόνισε χαρακτηριστικά.

    Η διαδικασία

    Στο καλάθι του μαθητή εντάσσονται:

    Σχολικές τσάντες

    Κασετίνες

    Τετράδια / μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)

    Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά

    Χρωματιστοί μαρκαδόροι / ξυλομπογιές   Στυλό

    Γόμες

    Ξύστρες

    Διαβήτες

    Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων)

    Φωτοτυπικό χαρτί

    Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία εντάσσουν στον κατάλογο που αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης ένα (1) τουλάχιστον προϊόν, εφόσον διαθέτουν προϊόντα της κατηγορίας αυτής προς πώληση στους καταναλωτές. Οι υπόχρεοι αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ..

    Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία γίνεται υποχρεωτικά:

    α) Μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται επί των προϊόντων ή στο φυσικό ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή,

    β) μέσω ανάρτησης, στην είσοδο κάθε καταστήματος, ευκρινούς λίστας/καταλόγου των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού καθώς και των τιμών στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα και

    γ) μέσω ενός τουλάχιστον ξεχωριστού σημείου πώλησης, σε περίοπτη θέση του καταστήματος, στο οποίο τοποθετούνται και διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό συγκεντρωμένα τα προϊόντα.

    Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στο ειδικό σήμα αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση gen-sec@mindev.gov.gr.

    Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ