Παρασκευή 22.11.2024
More

    Προβληματισμοί για τον νέο κόμβο στο Επισκοπικό

    Μεγαλύτερος είναι ο προβληματισμός που προκύπτει μετά την συνέντευξη Τύπου και τις διευκρινίσεις που επιχείρησε να δώσει ο περιφερειάρχης Ηπείρου σχετικά με το έργο της κατασκευής ισόπεδου κυκλικού κόμβου στο Επισκοπικό, ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης με προϋπολογισμό 6,8 εκ. ευρώ, μία ημέρα μετά την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου.

    Ο προβληματισμός αναφερόταν αρχικά στο εκτιμώμενο ως μεγάλο κόστος με τον προϋπολογισμό των 6,8 εκ. ευρώ για την εκτέλεση ενός έργου, που τελικά δε θα είναι η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου, αλλά δύο, καθώς και η διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου με τη δημιουργία παράπλευρου δικτύου συνολικού μήκους 2,5 χλμ, χωρίς όμως να υπάρχουν εκτάσεις για απαλλοτρίωση.

    Σε σύγκριση με τον προϋπολογισμό άλλων οδικών έργων υπάρχει ο προβληματισμός για το πώς ένα τέτοιο έργο με αυτά τα χαρακτηριστικά, που δεν εκτείνεται και σε κάποιο μεγάλο μήκος πέραν της απόστασης του 1,5 χιλιομέτρου, φτάνει τα 6,8 εκ. ενώ η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου της Εγνατίας οδού με την εθνική Ιωαννίνων – Άρτας στην Πεδινή, προϋπολογίστηκε σε λιγότερο από 1,5 εκ. ευρώ.

    Η επίκληση της οδικής ασφάλειας και της βελτίωσης των συνθηκών για τους οδηγούς αλλά και τους πεζούς και τους κατοίκους ευρύτερα των περιοχών, είναι αναμφισβήτητα ένας πολύ σοβαρός λόγος, από την άλλη όμως κανείς δεν πρέπει να ξεχνά πως πρόκειται για έναν οδικό άξονα στον οποίο για 15 και πλέον έτη, δεν έγινε η παραμικρή παρέμβαση βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού που βρίσκεται παράλληλα.

    Μόλις όμως σε διάστημα σχεδόν ενός έτους, από τον κόμβο της Εγνατίας μέχρι τον κόμβο για το Μουσείο Βρέλλη, εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό σχεδόν 10 εκ. ευρώ. Πρόκειται για τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας που δεν έχει αρχίσει ακόμη να κατασκευάζεται, για τους δύο κυκλικούς κόμβους που κατασκευάστηκαν σε απόσταση 100 μέτρων ο ένας από τον άλλο και τώρα για το έργο που σχεδιάζεται από το σημείο αυτό μέχρι τον κόμβο για το Μουσείο Βρέλλη.

    Ταμείο Ανάκαμψης μόνο για κόμβους;

    Επίσης όμως θα πρέπει να δοθεί κάποια στιγμή και μία πειστική απάντηση για τις επιλογές και πολιτικές αποφάσεις να δεσμευτούν 24 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης από τις προσκλήσεις του υπ. Εσωτερικών μόνο για το συγκεκριμένο έργο στο Επισκοπικό, καθώς επίσης και για άλλους κόμβους σε Βαλανιδοράχη – Λούτσα (επί της Ε.Ο. Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας), Λαψίστα (επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων- Κόνιτσας) και του τμήματος Πηγάδια- Γέφυρα Πλάκας.

    «Δεν είναι εύκολο έργο»…

    Ο Αλ. Καχριμάνης στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε τόνισε πως κακώς δόθηκε ο τίτλος για τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο στη θέση «Επισκοπικό» αφού πρόκειται για ένα δύσκολο και σύνθετο έργο, εξηγώντας ότι από τη διακλάδωση της Ε.Ο με Εγνατία μέχρι και τον κόμβο της Ιόνιας Οδού, έχουν οριστεί από το 2007 οι προδιαγραφές, στις οποίες προβλέπονται κόμβοι και πλάτος του οδοστρώματος.

    Η παρέμβαση αναφέρεται σε έναν οδικό άξονα μήκους 1,5 χλμ, με παράπλευρο δίκτυο 2,5 χλμ, όπου θα κατασκευαστούν δύο κυκλικοί κόμβοι, υπόγειες διαβάσεις, τοιχία αντιστήριξης, νέος οδοφωτισμός και άλλα. «Όλα αυτά συνθέτουν ένα μεγάλο δρόμο, ο οποίος με τις διαστάσεις που έχει, βγάζει και το ποσό της μελέτης», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ