Αναφορά για τον κίνδυνο ακύρωσης των κύκλων κινητικότητας των δημόσιων υπαλλήλων για το 2019 κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας.
Τις νομοθετικές παρεμβάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, που οδηγούν, σε πρώτη φάση, σε ουσιαστική αδυναμία ολοκλήρωσης του Α’ κύκλου κινητικότητας 2019 των δημοσίων υπαλλήλων, γεγονός που αναπόφευκτα οδηγεί σε καθυστερήσεις ή και σε ακύρωση του Β’ κύκλου κινητικότητας, αναδεικνύει με Αναφορά, που κατέθεσε σήμερα προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας.
Η σχετική Αναφορά στηρίζεται σε καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας (ΠΟΣΥΠ) προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην οποία επισημαίνεται ότι με την αλλαγή που επέφερε ο Νόμος 4674/2020 στο καθεστώς, που διέπει το σύστημα κινητικότητας και αφορά στην αλλαγή των επιτροπών αξιολόγησης, καθίσταται ουσιαστικά αδύνατη η ολοκλήρωση του Α΄ κύκλου κινητικότητας 2019 για το σύνολο των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, αφενός λόγω των πολλών θέσεων του παρόντος κύκλου κινητικότητας στο Υπουργείο και αφετέρου, λόγω των πολλών υποψηφίων.
Ο κίνδυνος να μην ολοκληρωθεί ο Α’ κύκλος κινητικότητας 2019 στο σύνολο του δημόσιου, που θα οδηγήσει σε ακυρώσεις υπηρεσιακών μεταβολών χιλιάδων δημόσιων υπαλλήλων, έχει συνέπειες και στον Β’ κύκλο κινητικότητας, οι συμβατικές προθεσμίες του οποίου έχουν ήδη ξεπεραστεί. Να σημειωθεί, ότι η έγερση αμφιβολιών, από την πλευρά των συνδικαλιστικών οργανώσεων των δημοσίων υπαλλήλων, για τη σκοπιμότητα της ρύθμισης να καταργηθούν οι επιτροπές αξιολόγησης ανά υπηρεσία υποδοχής και να μεταφερθούν σε μια κεντρική επιτροπή αξιολόγησης σε κάθε φορέα, καθώς αυτή η εξέλιξη θα οδηγούσε σε αναπόφευκτες καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα την αδυναμία ολοκλήρωσης του κύκλου κινητικότητας, έχει επισημανθεί πριν την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση της προόδου και της ολοκλήρωσης των διαδικασιών κινητικότητας.
Είναι αυτές οι καθυστερήσεις, που ανάγκασαν τον Υπουργό Εσωτερικών να δώσει παράταση στις προθεσμίες ολοκλήρωσης του Α’ κύκλου κινητικότητας μέχρι την 30η Ιουνίου 2020. Η συγκεκριμένη όμως απόφαση δεν εξασφαλίζει ότι θα ολοκληρωθεί επιτυχώς ο Α’ κύκλος κινητικότητας, ακόμα και με την παράταση μέχρι την 30η Ιουνίου, με αποτέλεσμα είτε να δοθεί εκ νέου παράταση, είτε τελικά να ακυρωθεί ολόκληρη η διαδικασία κινητικότητας. Επιπλέον, δεν γνωρίζει κανείς τις προθεσμίες έναρξης του Β’ κύκλου κινητικότητας.
Η συγκέντρωση αρμοδιοτήτων σε έναν κεντρικό φορέα, όπως προβλέπει το Νομοθέτημα της Νέας Δημοκρατίας, οδηγεί αναπόφευκτα σε καθυστέρηση των σχετικών διαδικασιών του συστήματος κινητικότητας των δημόσιων υπαλλήλων, που σε συνδυασμό με το έκτακτο γεγονός της κρίσης του κορωνοϊού, θέτει εν αμφιβόλω, την ολοκλήρωση του κύκλου κινητικότητας για ολόκληρο το 2019.
Η εργαλειοποίηση, μέσω της ελαστικοποίησης των σχετικών διαδικασιών, του συστήματος κινητικότητας των δημόσιων υπαλλήλων, οδηγεί σε ανασφάλεια χιλιάδες εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα, οι οποίοι βλέπουν ότι ένα σύστημα, το οποίο έθετε αντικειμενικά κριτήρια στις υπηρεσιακές μεταβολές τους, βάζοντας τέλος σε πρακτικές δεκαετιών, πολιτικής τους ομηρείας, επισκέψεων σε πολιτικά γραφεία για να πετύχουν μια καλή μετάθεση και υποσχέσεων για μια θετική υπηρεσιακή μεταβολή, με αντάλλαγμα την ψήφο τους, να καθίσταται δυσλειτουργικό, με αποτέλεσμα την ουσιαστική ακύρωση του, από συγκεκριμένες επιλογές της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.