Κυριακή 21.07.2024
More

    Γενικές οδηγίες προφύλαξης από τον καύσωνα

    Γενικές Οδηγίες Προφύλαξης τις ημέρες του Καύσωνα δίνει ο Καθηγητής Χαράλαμπος Μηλιώνης καλώντας τον κόσμο να είναι προσεκτικός, να αποφεύγει τις μετακινήσεις εάν δεν είναι απαραίτητες και φυσικά να παραμένει σε χώρους δροσερούς καταναλώνοντας φρούτα και λαχανικά και φροντίζοντας την ενυδάτωση του οργανισμού τους.

    Ο κ. Μηλιώνης απευθύνει μια γενική σύσταση στον πληθυσμό να αποφεύγει να περπατά ή να ασκείται την ώρα που έχουμε υψηλές θερμοκρασίες και καλεί όλους να ενημερωθούν για τις ειδικότερες συμβουλές από την σελίδα του ΕΟΔΥ.

    Στις γενικές οδηγίες είναι:

    – να πίνουμε άφθονα υγρά (νερό, χυμούς φρούτων ή λαχανικών). Δεν πρέπει να περιμένουμε πολύ μέχρι να διψάσουμε για να πιούμε υγρά. Προειδοποίηση: Εάν ο ιατρός μας μας έχει περιορίσει την ποσότητα των υγρών που πίνουμε ή μας έχει δώσει αγωγή με χάπια νερού, τον συμβουλευόμαστε ως προς την ποσότητα όταν ο καιρός είναι ζεστός.

    – αν ιδρώνουμε πολύ, προσθέτουμε αλάτι στο φαγητό μας (αναζητούμε συμβουλή ιατρού σε περίπτωση που μας έχει συστηθεί ο περιορισμός αλατιού)

    – να χρησιμοποιούμε κλιματιστικά ή ανεμιστήρα κατά τις ζεστότερες ώρες της ημέρας. – Οι ηλεκτρικοί ανεμιστήρες είναι δυνατόν να παρέχουν άνεση, αλλά όταν η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή δεν είναι ικανοί να αποτρέψουν τις αρνητικές επιπτώσεις της υπέρμετρης ζέστης στην υγεία. ‘Ένα δροσερό ντους ή μπάνιο ή η μετακίνηση σε ένα κλιματιζόμενο μέρος αποτελούν καλύτερους τρόπους για να δροσιστούμε

    – να παραμένουμε σε χώρους που κλιματίζονται

    – να κλείνουμε τα εξωτερικά παράθυρα κατά τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας και να αφήνουμε ανοιχτά κατά τη διάρκεια της νύχτας

    – να κάνουμε πολλά χλιαρά ντους στη διάρκεια της ημέρας και αν δεν μπορούμε, να τοποθετούμε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στον λαιμό

    – να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας, τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα

    – να προγραμματίσουμε τις εξωτερικές μας δραστηριότητες σε ώρες της ημέρας με χαμηλότερη θερμοκρασία, όπως νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα. Εάν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, προσπαθούμε να ξεκουραζόμαστε συχνά σε σκιερά σημεία, ώστε το σώμα μας να έχει την ευκαιρία να ανακάμψει.

    – να ντυνόμαστε με ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα

    – να φοράμε αντιηλιακό με ικανοποιητικό δείκτη προστασίας 30 λεπτά πριν βγούμε έξω

    – να φοράμε καπέλο με φαρδύ γείσο και μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά ηλίου όταν κυκλοφορούμε σε εξωτερικούς χώρους

    – να φροντίσουμε η διατροφή μας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίζουμε τα λιπαρά.

    – να συμβουλευθούμε τον ιατρό μας για τυχόν ειδικά μέτρα που πρέπει να λάβουμε καθώς ορισμένα φάρμακα αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος, αν πάσχουμε από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά κλπ.)

    – να παρακολουθούμε τις ειδήσεις για ειδοποιήσεις σχετικά με επερχόμενη ακραία ζέστη και συμβουλές ασφαλείας, καθώς και για πληροφορίες σχετικά με τυχόν κλιματιζόμενους χώρους στην περιοχή μας

    Οι ηλικιωμένοι κινδυνεύουν περισσότερο από τον καύσωνα και τις επιπτώσεις του στον ανθρώπινο οργανισμό από τις υπόλοιπες ευάλωτες ομάδες.

    Αν γνωρίζουμε ηλικιωμένους φροντίζουμε:

    – να μη μένουν μόνοι τους τις ημέρες του καύσωνα

    – να μη μετακινούνται τις ζεστές ώρες της ημέρας

    – να έχουν επαρκή τροφή για τις ημέρες του καύσωνα

    – να μη τους αφήνουμε ποτέ σε κλειστό αυτοκίνητο

    – να λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες υγρών

    – να έχουν πρόσβαση σε δροσερό/κλιματιζόμενο χώρο

    – να ανοίγουν τον χώρο διαμονής τη νύχτα για να δροσίζει και να μένει ερμητικά κλειστός τις ζεστές ώρες της ημέρας

    – να λαμβάνουν την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή

    – να τους παρακολουθούμε για συμπτώματα θερμικής εξάντλησης ή θερμοπληξίας και να τους μεταφέρουμε άμεσα σε υπηρεσία υγείας.

    Φροντίζουμε βρέφη και παιδιά

    Τα ντύνουμε όσο γίνεται πιο ελαφρά. Φροντίζουμε ώστε τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα.

    Φροντίζουμε να μην μένουν στον ήλιο και να φορούν πάντα καπέλο.

    Εκτός από γάλα συνιστάται η χορήγηση και άλλων υγρών όπως χαμομήλι, νερό κλπ.

    Φροντίζουμε να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

    Δεν τα αφήνουμε ποτέ σε κλειστό σταθμευμένο αυτοκίνητο, καθώς τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν γρήγορα επικίνδυνα υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό τους και τα παιδιά κινδυνεύουν ιδιαίτερα να υποστούν θερμοπληξία, ακόμα κι αν τα παράθυρα είναι ανοιχτά. Επίσης δεν αφήνουμε ποτέ κατοικίδια σε κλειστό σταθμευμένο αυτοκίνητο.

    Ανοιχτά τα ΚΑΠΗ για να δροσιστούν οι ηλικιωμένοι

    Την ίδια ώρα, στη διάθεση όλων των πολιτών είναι από τις επτά το πρωί ως τις τρεις το μεσημέρι, οι κλιματιζόμενοι χώροι στα ΚΑΠΗ του δήμου Ιωαννιτών, ενώ το 2ο ΚΑΠΗ στην περιοχή της Ζωσιμαίας, το 5ο ΚΑΠΗ επί της οδού Ν. Ζέρβα και το 10ο ΚΑΠΗ στην Ανατολή θα είναι ανοιχτά μέχρι τις 8 το βράδυ.

    Παράλληλα, ο δήμος Ιωαννιτών απευθύνει έκκληση προς όλους τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τις μέρες αυτές όπου η θερμοκρασία είναι σε υψηλά επίπεδα και να μην ανάβουν σε καμία περίπτωση φωτιές στην ύπαιθρο.

    Η λειτουργία των ΚΑΠΗ που μένουν ανοιχτά ως το βράδυ γίνεται με τη συνδρομή των εργαζομένων στο «Βοήθεια στο Σπίτι».

    ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ