Παρασκευή 22.11.2024
More

    Ανησυχία από την πιθανότητα διακοπής της πρωινής πτήσης

    Υπό διαμόρφωση είναι το θερινό πρόγραμμα των αεροπορικών πτήσεων της Aegean, χωρίς να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, κάτι που σημαίνει ότι όντως συζητείται το ενδεχόμενο να κοπεί η πρωινή πτήση από την Αθήνα προς τα Ιωάννινα και αντίστροφα από την 1η Ιουνίου και να γίνονται μόνον η μεσημεριανή και η βραδινή πτήση αντίστοιχα.

    Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμη ληφθεί σύμφωνα με πληροφορίες, όμως μία σειρά παραμέτρων μπορεί να οδηγήσουν όντως στην εν λόγω απόφαση, που σε κάθε περίπτωση δημιουργεί και προβληματισμό και ανησυχία στην τοπική κοινωνία.

    Οι λόγοι για τους οποίους η εταιρεία εξετάζει τη συγκεκριμένη ακύρωση πτήσης έχουν να κάνουν με την αυξημένη ζήτηση προς άλλους προορισμούς σε συνδυασμό και με το έλλειμα αεροσκαφών, καθώς αρκετά αεροσκάφη έχουν καθηλωθεί λόγω βλαβών, και μάλιστα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλον τον κόσμο. Πρόκειται για πρόβλημα σε κινητήρες νέας γενιάς στα αεροσκάφη Α320neo με την Aegean έχει παραλάβει 28 τέτοια αεροσκάφη και να περιμένει εντός του 2024 άλλα 22 αεροσκάφη. Εκτός από την Aegean όμως και άλλες εταιρείες που εκτελούν πτήσεις στην Ελλάδα έχουν παρόμοιο πρόβλημα, διαθέτοντας αντίστοιχα αεροσκάφη στο στόλο τους, κάτι που σημαίνει, ότι είναι μάλλον αδύνατο να καλυφθεί το κενό που θα υπάρξει – εάν τελικά υπάρξει – με την πρωινή πτήση από την 1η Ιουνίου από άλλη αεροπορική εταιρεία.

    Πληροφορίες αναφέρουν πως από τους τοπικούς επαγγελματικούς φορείς εστάλη και σχετική επιστολή για την πρόσκληση ενδιαφέροντος, σε άλλη αεροπορική εταιρεία η οποία απάντησε αρνητικά.

    Μειώνεται το αντικείμενο στην «άγονη γραμμή»

    Ένα δεύτερο ζήτημα πάντως που αναφέρεται στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και απασχολεί τους τοπικούς φορείς και την τοπική κοινωνία, είναι το ενδεχόμενο υλοποίησης της «άγονης γραμμής» Ιωάννινα – Ηράκλειο. Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία απέβη άγονη, αφού δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από καμία εταιρεία, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των πτήσεων που προβλεπόταν στη διακήρυξη και όχι λόγω του φόρτου εργασίας όπως επικαλέστηκε ο Πρόεδρος της Βουλής Κων. Τασούλας σε δημόσια τοποθέτησή του πριν από μερικές εβδομάδες.

    Στην διακήρυξη προβλεπόταν η διενέργεια έξι πτήσεων την εβδομάδα από  τον Απρίλιο έως τον Αύγουστο, τριών πτήσεων την εβδομάδα για τους μήνες Μάρτιο και Σεπτέμβριο αντίστοιχα και δύο πτήσεων την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες από Οκτώβριο έως και Φεβρουάριο.

    Οι αεροπορικές εταιρείες έκριναν απολύτως ασύμφορη την συμμετοχή τους σε έναν τέτοιο διαγωνισμό, με την αρμόδια υπηρεσία να προσανατολίζεται σύμφωνα με πληροφορίες να «βγάλει στον αέρα» μετά το Πάσχα τη διακήρυξη για δεύτερη φορά, με αλλαγές όμως στο πρόγραμμα των πτήσεων που πιθανότατα θα είναι τρεις την εβδομάδα και το χειμώνα και το καλοκαίρι ή τρεις την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου και δύο από Οκτώβριο μέχρι και Μάρτιο. Ατύπως μάλιστα γίνεται λόγος ήδη για ενδιαφέρον αεροπορικών εταιρειών να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό εφόσον φυσικά μειωθεί ο αριθμός των πτήσεων από την αρχική διακήρυξη…

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ