Στην κρίσιμη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ σήμερα το απόγευμα στρέφεται η προσοχή του τουριστικού κλάδου.
Στην κρίσιμη σύνοδο των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ σήμερα το απόγευμα στρέφεται η προσοχή του τουριστικού κλάδου, καθώς τα κράτη μέλη εντείνουν τις προσπάθειες τους προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία για την καθιέρωση κοινών κανόνων που θα διέπουν τα αεροπορικά ταξίδια.
H επανεκκίνηση των πτήσεων εξελίσσεται στη μεγαλύτερη πρόκληση της πανδημίας του Covid – 19 με τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να έχουν υποστεί ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ από το lockdown.
Τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν προκειμένου να ξεκινήσουν ξανά σταδιακά τα αεροπορικά δρομολόγια αποτέλεσαν ένα από τα βασικά θέματα στην τηλεδιάσκεψη που έγινε το βράδυ της Δευτέρας υπό τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη και τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργό, Άκη Σκέρτσο.
Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, ο επικεφαλής του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Αλέξανδρος Βασιλικός, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), Γιάννης Παράσχης, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell και o γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος.
Το παράδειγμα της Κύπρου
Σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήθηκε το ενδεχόμενο να ακολουθήσει η Ελλάδα το παράδειγμα της Κύπρου, οι αρχές της οποίας ζητούν από όλους τους επισκέπτες να υποβληθούν σε έλεγχο για τον κορωνοϊό πριν ταξιδέψουν στη χώρα.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές το ενδεχόμενο καθιέρωσης του λεγόμενου υγειονομικού διαβατηρίου φαίνεται πως απομακρύνεται και είναι πολύ πιθανό να μην είναι μέσα στις προτάσεις που θα υποβάλει στον πρωθυπουργό η task force για την επανεκκίνηση του τουρισμού.
Στην τηλεδιάσκεψη συζητήθηκε και το μέτρο της εξέτασης των επισκεπτών κατά την άφιξή τους στα αεροδρόμια της χώρας, το οποίο ωστόσο είναι πρακτικά αδύνατο να εφαρμοστεί για το σύνολο των επιβατών.
Ένας από τους λόγους είναι και η έλλειψη ταχέων διαγνωστικών εξετάσεων με τη μοριακή μέθοδο η οποία θεωρείται η πλέον αξιόπιστη. Τα διαθέσιμα ταχέα διαγνωστικά τεστ που μπορούν να ανιχνεύσουν τον ιό ή τα ειδικά αντισώματα έναντι του ιού δεν διαθέτουν την ίδια εγκυρότητα.
Οι απώλειες των αερομεταφορών
Οι απώλειες του κλάδου των αερομεταφορών αυξάνονται σε καθημερινή βάση. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων για την Ευρώπη (ACI Europe), τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια έχασαν 235 εκατομμύρια επιβάτες την περίοδο από την αρχή Μαρτίου έως και τις 19 Απριλίου.
Το ACI Europe προβλέπει ότι η συνολική απώλεια για τα αεροδρόμια της Ευρώπης το 2020 θα ανέλθει σε 1,4 δισ. επιβάτες, με την απώλεια εσόδων να διαμορφώνεται σε 32 δισ. ευρώ.
Ξενοδοχεία έκτακτης ανάγκης
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των ξενοδοχείων, εξετάζεται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να υπάρχουν κενά δωμάτια ή ακόμα και ένας κενός όροφος σε κάθε κατάλυμα, σε περίπτωση που χρειαστεί να απομονωθούν πελάτες με συμπτώματα κορωνοϊού. Στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση να υπάρχει ένα ξενοδοχείο σε κάθε τουριστική περιοχή το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό.