Με επιστολή του προς την Υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας εκφράζει «την έντονη διαμαρτυρία του για την αιφνιδιαστική και αδικαιολόγητη κατάργηση του μαθήματος «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου.
Επίσης, διαμαρτύρεται για την πλήρη έλλειψη οποιασδήποτε πρότερης σχετικής διαβούλευσης, αλλά εκφράζει και τον εύλογο προβληματισμό του για τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν το Υ.ΠΑΙ.Θ. στην κατάργηση του μοναδικού μαθήματος του Λυκείου που παρέχει στους μαθητές βασικές, αλλά και ουσιαστικές γνώσεις, για το φυσικό περιβάλλον και το γεωπεριβάλλον στο οποίο ζουν. Γνώσεις οι οποίες αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για κάθε σύγχρονο και ενεργό, κοινωνικά και επαγγελματικά, πολίτη», όπως αναφέρει.
Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ζητά την άμεση τροποποίηση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και την ένταξη του εν λόγω μαθήματος (ή ακόμη και άλλων αντίστοιχων μαθημάτων) στα προγράμματα σπουδών γενικής παιδείας των Λυκείων, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων:
«Το εν λόγω μάθημα (αρχικά με τον τίτλο «Διαχείριση Φυσικών Πόρων»), εισήχθη για πρώτη φορά στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση το 1997, ενώ από το έτος 2007 και μετά από σχετικές παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ενδεχόμενο έλλειμμα περιβαλλοντικών μαθημάτων, διδάσκεται ως μάθημα επιλογής στην Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου,
– η απαλοιφή του μαθήματος «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου είναι μείζονος σημασίας διότι σηματοδοτεί την παντελή απουσία οποιουδήποτε μαθήματος περιβαλλοντικού περιεχομένου από ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.
– μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος, οι σημερινοί μαθητές της Α’ Λυκείου έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με βασικές περιβαλλοντικές έννοιες που αφορούν τα είδη των φυσικών πόρων (εδαφικοί, υδατικοί, δασικοί, ενεργειακοί κλπ) καθώς και την προστασία και αειφορική διαχείρισή τους, τη λειτουργία των φυσικών οικοσυστημάτων και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των βιοτικών και αβιοτικών παραγόντων, τη βιοποικιλότητα, την κλιματική αλλαγή, τις ανθρωπογενείς επιδράσεις στο φυσικό περιβάλλον, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α..
– η κατάργηση του μαθήματος «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων», είναι παντελώς αδικαιολόγητη αφού δεν εξυπηρετεί καμία εκπαιδευτική – παιδαγωγική αναγκαιότητα, τουναντίον συνιστά πλήρη απαξίωση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών, αλλά και της μέχρι σήμερα συνεισφοράς των γεωτεχνικών εκπαιδευτικών λειτουργών – μελών του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας οι οποίοι διδάσκουν επί σειρά ετών το συγκεκριμένο μάθημα
– η διασφάλιση της συνεχούς και πολύπλευρης περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών αποτελεί αδήριτη ανάγκη για κάθε σύγχρονη κοινωνία».
Του ΦΙΛΗΜΟΝΑ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ