Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ασφαλιστών, Αλ. Ιωάννου
Σχεδόν μισό εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα. Το νούμερο είναι μεγάλο και δυστυχώς το ίδιο μεγάλες είναι και οι ευθύνες που έχει ο κάθε ιδιοκτήτης οχήματος που κυκλοφορεί στους δρόμους χωρίς ασφάλεια με ό,τι αυτό σημαίνει.
Ο πρόεδρος των Ασφαλιστών κ. Αλέξανδρος Ιωάννου αναφέρθηκε στα νούμερα που προκαλούν ανησυχία: «Σύμφωνα με στοιχεία που υπάρχουν τα ανασφάλιστα οχήματα ξεπερνούν σε αριθμό το μισό εκατομμύριο. Το 2020 διενεργήθηκαν 643.718 έλεγχοι και δεν βρέθηκαν ασφαλισμένα 56.757 δηλαδή ποσοστό 8,82%. Αν λάβουμε υπόψιν μας τα ασφαλισθέντα οχήματα που ήταν το 2019 και ανέρχονταν σε 6.261.993 μονάδες, το 2020 κυμάνθηκαν σε 6.299.174 οχήματα τότε με βάση αυτό το ποσοστό προκύπτει μια εκτίμηση ανασφάλιστων οχημάτων πάνω από 500.000» είπε, καλώντας όλους όσους για κάποιους λόγους δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους να το κάνουν άμεσα καθώς οι κίνδυνοι ειδικά σε περίπτωση εμπλοκής σε τροχαίο είναι πολλοί.
Οι νόμοι για τα ανασφάλιστα οχήματα είναι αυστηροί και προβλέπουν υψηλά πρόστιμα, τα οποία επιβάλλονται σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία.
Από τα πρόστιμα δεν εξαιρούνται ούτε τα οχήματα που δεν κυκλοφορούν, καθώς εάν δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία όποιος οδηγός ΙΧ παραλάβει ειδοποιητήριο, πρέπει μέσα σε λίγες ημέρες είτε να αποδείξει πως το όχημά του είναι ασφαλισμένο είτε να προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του. Εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
«Οι τιμές των ασφάλιστρων έχουν μειωθεί σημαντικά και πλέον υπάρχουν πολλά ασφαλιστικά πακέτα τα οποία μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει και να κάνει ασφάλεια στο όχημά του. Λύσεις υπάρχουν» είπε καταλήγοντας ο κ. Ιωάννου.
Δεν υπάρχει πλαίσιο για την ασφάλιση στο ηλεκτρικό πατίνι
Στο μεταξύ, το ηλεκτρικό πατίνι είναι ένα νέο μέσο μεταφοράς εντός της πόλης και αυτό είναι μια πραγματικότητα. Ολοένα και περισσότεροι, νέοι κυρίως, αποφασίζουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό πατίνι το οποίο και χρησιμοποιούν για την βόλτα ή την μετακίνησή τους ή και τα δυο μαζί!
Μαζί με την αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών πατινιών αυξήθηκαν και τα ατυχήματα και οι τραυματισμοί. Το ερώτημα που προκύπτει -πέραν των κανόνων κυκλοφορίας, είναι και το εάν θα πρέπει τα ηλεκτρικά πατίνια να έχουν ασφάλιση.
Ο πρόεδρος των Ασφαλιστών Αλέξανδρος Ιωάννου ρωτήθηκε καθώς μέχρι στιγμής δεν προβλέπεται και δεν είναι υποχρεωτική η ασφάλιση εφόσον δεν φέρει μηχανή/κινητήρα, αριθμό κυκλοφορίας και εφόσον για την χρήση του δεν απαιτείται άδεια οδήγησης.
Ωστόσο, επειδή το ηλεκτρικό πατίνι είναι η τελευταία τάση, πληθαίνουν και τα ερωτήματα. Πρέπει να επιτρέπεται η χρήση τους από ανήλικους; Πρέπει να ασφαλιστούν; Ο ιδιοκτήτης οφείλει να μεριμνήσει με προσωπική πρωτοβουλία, ποιος θα πληρώσει τις ζημιές; «Δυστυχώς υπάρχει κενό στο θέμα της ασφάλισης των ηλεκτρικών πατινιών αλλά και των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από τον νομοθέτη. Είναι ένα θέμα που έχει τεθεί και αναμένουμε τις σχετικές απαντήσεις των αρμοδίων. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα ορισμένο πλαίσιο κυκλοφορίας και ασφάλισης» τονίζει ο κ. Ιωάννου.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ