Δεν χρειάζεται και κάποια ενδελεχή έρευνα για να φανεί αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά: Η αγορά δεν κινείται καλά. Η τουριστική αγορά ειδικά μοιάζει σαν να είναι ακόμα σε φάση Μαΐου άλλων εποχών. Ο κόσμος ακόμα κι αν αυξάνεται τα σαββατοκύριακα, δεν κινείται πολύ, δεν καταναλώνει, κάνει προσεκτικά βήματα.
Είναι ένας συνδυασμός υγειονομικών μέτρων και επιφυλάξεων για το αν αξίζει να ξοδέψεις αυτό το καλοκαίρι.
Μέτρα τηρούν οι περισσότεροι, είναι φανερό. Και το κάνουν και οι εμβολιασμένοι που σημαίνει ότι δεν πείθονται ότι όλα πάνε καλύτερα. Αλλά και το οικονομικό είναι ζήτημα. Αν ο κόσμος δεν είναι χαλαρός και δεν έχει εμπιστοσύνη και ψυχολογία χαλάρωσης, δεν πρόκειται να ξοδέψει κιόλας.
Μπορεί με πιο μαζικό τουρισμό από το εξωτερικό τις επόμενες εβδομάδες να αλλάξει το κλίμα, αν και μάλλον θα αυξηθεί η ανησυχία για τη μετάδοση παρά θα μειωθεί.
Αλλά και οι επιχειρήσεις, ίσως να πρέπει να προσαρμοστούν. Ακριβές ξαπλώστρες πχ στις παραλίες δεν είναι καθόλου πια ελκυστικές. Παίρνω την πετσέτα μου και πάω σε άλλη παραλία, λένε πολλοί. Όπως και ακριβά δωμάτια χωρίς υψηλές παροχές, δεν βρίσκουν εύκολα πελάτες.
Φέτος, ίσως να ήταν μία ευκαιρία να επιδοτηθούν οι Έλληνες για να κάνουν διακοπές μέσω ενός ανοιχτού «Κοινωνικού Τουρισμού». Θα έδινε μεγάλη ώθηση στην αγορά.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ