Ένα από τα σημαντικότερα για την αναπτυξιακή προοπτική και τη λειτουργικότητα των μετακινήσεων εντός της πόλης, παράλληλα όμως και ένα από τα ακριβότερα τεχνικά έργα που έχουν γίνει ποτέ, θα είναι ο μεγάλος δακτύλιος των Ιωαννίνων και αυτό γιατί το επιπλέον κόστος για την προτεινόμενη τεχνική λύση στο τμήμα που παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα στο υπέδαφος, ξεπερνά τα 2 εκ. ευρώ.
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου το απόγευμα της Δευτέρας το θέμα έθεσε η παράταξη «Γιάννενα – Όμορφη Πόλη» με τον Παν. Κολόκα να ζητά ενημέρωση με βάση και την πρόσφατη τοποθέτηση του Αλ. Καχριμάνη, πως η Διαχειριστική Αρχή δεν πρόκειται να εγκρίνει την προτεινόμενη τεχνική λύση γιατί είναι πανάκριβη αφενός και αφετέρου δεν αντιμετωπίζει οριστικά το σημαντικό πρόβλημα με τη ρευστοποίηση του υπεδάφους.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έργων Κων. Γκόγκος ήταν εκείνος που ανέλαβε να δώσει την πρώτη απάντηση, εξηγώντας πως η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών προέβη στο συμπέρασμα μέσω συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, ότι χρειάζεται η κατασκευή χαλικοπασάλων προκειμένου να δοθεί μία βιώσιμη λύση στο έργο.
Το επιπλέον κόστος που προκύπτει ξεπερνά τα 2,2 εκ. ευρώ και η εκτίμηση της Διεύθυνσης είναι πως το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους, αν και στο επίπεδο των οδικών υποδομών προχωρά κανονικά αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Η μείζονα αντιπολίτευση με παρεμβάσεις των κ.κ Παπαγεωργίου και Αρλέτου ζήτησε να συζητηθεί το θέμα διεξοδικά στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να υπάρχει λεπτομερής ενημέρωσή του σχετικά με τις νέες προβλέψεις και τεχνικές – κατασκευαστικές απαιτήσεις.
Ο κ. Μπέγκας έκλεισε τη συζήτηση λέγοντας ότι μελετητικές αστοχίες μπορεί να υπάρχουν σε μελέτες τεχνικών έργων αλλά πρέπει να εντοπίζονται και να διορθώνονται έγκαιρα προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα στην εκτέλεσή τους.
Παράλληλα εξήγησε ότι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι η προβλεπόμενη προκειμένου να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στην έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης.
«Δεν συγκρουόμαστε με κανένα φορέα και στη λογική της εξασφάλισης της ποιότητας των δημόσιων έργων θα πρέπει να συντασσόμαστε όλοι», κατέληξε ο κ. Μπέγκας.
Νέα Κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα
Ένα δυνατό κρας τεστ για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να κάμψει ή να λειάνει τις κοινωνικές αντιδράσεις, ικανοποιώντας παράλληλα και τους καταστηματάρχες της εστίασης στους πεζοδρόμους της πόλης, θα είναι για τη δημοτική αρχή, η νέα Κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα.
Η πανδημία και οι αποφάσεις που υλοποιήθηκαν στη συνέχεια με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, είχαν ως αποτέλεσμα να παραχωρηθούν επιπλέον τ.μ σε κοινόχρηστους χώρους στα καταστήματα πολλά εκ των οποίων διατήρησαν την εικόνα αυτή και μετά την αναστολή των μέτρων. Παράλληλα όμως ειδικά σε περιοχές, όπως οι νέοι πεζόδρομοι στο εμπορικό κέντρο της πόλης, έχουν δημιουργηθεί πλείστα προβλήματα σε σχέση με τη λειτουργία των καταστημάτων και το πώς αυτά τα βιώνουν οι κάτοικοι του κέντρου που έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη.
Στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τη λογοδοσία της δημοτικής αρχής, με το πέρας του πρώτου διμήνου άσκησης των καθηκόντων της, το θέμα τέθηκε από την παράταξη «Νέα Εποχή» με τον κ. Παπαγεωργίου να χαρακτηρίζει μείζονος σημασίας το θέμα προσθέτοντας πως η νέα Κανονιστική θα πρέπει να είναι εναρμονισμένη με τις διατάξεις της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ειδικά για την ευκολία προσβασιμότητας για τα άτομα με προβλήματα όρασης και κινητικές αναπηρίες, αλλά και τον καθορισμό ενός ελεύθερου χώρου διάβασης οχημάτων πλάτους 3,5 μέτρων για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Χρήστος Τάτσης, σημείωσε ότι σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες η εισήγηση ετοιμάζεται με βάση τις ευρωπαϊκές και εθνικές οδηγίες, ενώ ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας ζήτησε από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης να συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή με γραπτά υπομνήματα, καταθέτοντας τις προτάσεις που εκείνες θεωρούν ότι πρέπει να ληφθούν υπόψιν για την ολοκλήρωση της απόφασης.
Αντιδρούν οι κάτοικοι
Στη συζήτηση όμως για την Κανονιστική απόφαση παρενέβη εκ μέρους των κατοίκων του κέντρου στον πεζόδρομο της Γρηγορίου Σακκά η κα Θώμου που ζήτησε από το Σώμα να ληφθεί υπόψιν και η θέση των κατοίκων καθώς η κατάσταση είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη για τους ίδιους και δε χωρά καμία άλλη υποχώρηση ή παραχώρηση για τους καταστηματάρχες.
Στα αξιοσημείωτα όπως ανέφερε, το ότι ούτε η Δημοτική Αστυνομία, ούτε και η Τροχαία Ιωαννίνων έχουν γνώση για τον συνολικό αριθμό των Ι.Χ που διαθέτουν ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης στις οδούς Γρηγ. Σακκά και Ζυγομάλλη και ο οποίος ανέρχεται σε 175 έπειτα από έλεγχο των ίδιων των κατοίκων. Σημείωσε ακόμη πως η ενδεχόμενη νέα Κανονιστική έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους κανονισμούς των πολυκατοικιών, οι οποίες απαγορεύουν τις συναθροίσεις πολλών ατόμων και για συνεχόμενο χρονικό διάστημα στις εισόδους τους.
Τα Νομικά Πρόσωπα
Αναφορικά με την πορεία των διαδικασιών συγχώνευσης των καταργηθέντων νομικών προσώπων, θέμα που τέθηκε από την παράταξη «Γιάννενα – Νέα Εποχή», ο Γενικός Γραμματέας του δήμου, Κωνσταντίνος Μπαμπασίκας, μίλησε για ριζικές αλλαγές που φέρνει η κατάργηση των νομικών προσώπων και τη δυσκολία που υπάρχει για την πλήρη ενσωμάτωσή τους.
«Από τις πρώτες μέρες έχουν γίνει έγκαιρα όλες οι ενέργειες για την ομαλή άσκηση των αρμοδιοτήτων των νομικών προσώπων που καταργήθηκαν, μέσω του δήμου πλέον, ενώ ταυτόχρονα προχωρά η κατάρτιση του νέου οργανισμού εσωτερικής λειτουργίας», είπε μεταξύ άλλων, ενώ εξήγησε ότι θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί ο υπάρχων Οργανισμός Εσωτερικής λειτουργίας με την ενσωμάτωση των καταργημένων νομικών προσώπων στο δήμο και σε δεύτερο χρόνο να συσταθεί ο νέος Οργανισμός.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Ιωαννίνων τόνισε ότι η διαδικασία ενσωμάτωσης των καταργημένων νομικών προσώπων του δήμου είναι επίπονη, αλλά η δημοτική αρχή την χειρίζεται με γρήγορες διαδικασίες, χωρίς να έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ούτε στις εργασιακές σχέσεις των υπαλλήλων.
Παρεμβάσεις στις παιδικές χαρές
Το θέμα της κατάστασης συνολικά και της αξιοποίησης των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων όπως πάρκα, πλατείες και παιδικές χαρές, έθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Πετ. Παλάσχα να τονίζει ότι σύντομα 20 παιδικές χαρές θα έχουν σήμα πιστοποίησης, προσθέτοντας ότι το στοίχημα για τη δημοτική αρχή δεν είναι μόνο η πιστοποίηση των παιδικών χαρών αλλά και η συντήρηση και προστασία τους από βανδαλισμούς στους οποίους υπόκεινται πολύ συχνά.
Για το Πάρκο Πυρσινέλλα εξήγησε ότι το έργο ξεκίνησε με βάση τα όσα έχουν παραληφθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του χρόνου.
Κλείνοντας τη συζήτηση ο δήμαρχος εξέφρασε την άποψη ότι οι παιδικές χαρές δεν είναι ο μόνος χώρος για να παίζουν τα παιδιά και γι’ αυτό η δημοτική αρχή έχει στόχο την αναβάθμιση όλων των δημόσιων χώρων προκειμένου να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις.
Στάθηκε δε ιδιαίτερα στην ανάγκη διαφύλαξης του δημόσιου χώρου τονίζοντας πως «υπάρχει μια μειοψηφία που βανδαλίζει τους δημόσιους χώρους και είναι ευθύνη όλων των φορέων προκειμένου να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Οφείλουμε όλοι μαζί να αναλάβουμε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες», ανέφερε ο κ. Μπέγκας.
Τα απογραφικά στοιχεία της αποθήκης
Στο θέμα της τήρησης απογραφικών στοιχείων της αποθήκης του δήμου Ιωαννιτών που τέθηκε από την παράταξη «Ιωάννινα_2023», η αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γεωργία Γιώτη, έδωσε εξηγήσεις για τον τρόπο λειτουργίας της αποθήκης του δήμου, τις διαδικασίες προμηθειών και παρακολούθησης των υλικών που διαθέτει, ενώ και ο Γενικός Γραμματέας επισήμανε ότι γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος με τη δημοτική αρχή να προτίθεται να προχωρήσει σε διαδικασίες αναβάθμισης του συστήματος παρακολούθησης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ