Σάββατο 20.04.2024
More

    Μια τριετία με τον τουρισμό στο ζενίθ

    Την συγκεκριμένη τριετία στην Ήπειρο οι επισκέπτες αυξήθηκαν κατά 45% αγγίζοντας το ένα εκ. και οι εισπράξεις πήραν τα πάνω τους κατά 21%

    H «ακτινογραφία» του τουριστικού προϊόντος στις 13 Περιφέρειες της χώρας, για το διάστημα 2017-2019, δείχνει πως η πανδημία διέκοψε την μεγάλη άνοδο που υπήρχε στην Ήπειρο

    Η πανδημία του κορωνοϊού ανέκοψε την ανοδική πορεία που κατέγραφαν στο σύνολό τους τα τουριστικά μεγέθη της χώρας έως το 2019.

    Το εύρος της μείωσης των τουριστικών μεγεθών το 2020 δεν έχει προηγούμενο, τόσο για τον παγκόσμιο, όσο και για τον ελληνικό τουρισμό. Υπό αυτό το πρίσμα, το 2019 αναδεικνύεται ως έτος αναφοράς για τη σύγκριση που θα γίνεται τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την επάνοδο του τουρισμού στα προ κρίσης επίπεδα.

    Ιδιαίτερα χρήσιμα στην εν λόγω προσπάθεια, μπορεί να αποδειχθούν τα στοιχεία που περιέχονται στη δεύτερη έκδοση των Ετήσιων Εκθέσεων Ανταγωνιστικότητας και Διαρθρωτικής Προσαρμογής στον Τομέα του Τουρισμού των 13 Περιφερειών της χώρας και έδωσε στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).

    Οι εκθέσεις ακτινογραφούν με λεπτομερή στοιχεία, επικαιροποιημένα έως και το 2019 (βάσει διαθεσιμότητας), τον τουριστικό τομέα κάθε Περιφέρειας.

    Μάλιστα τα στοιχεία του Ινστιτούτου, δείχνουν ξεκάθαρα πόσο θετική ήταν η πορεία του τουρισμού στην Ήπειρο, την τριετία 2017 – 2019, όπου τόσο οι εισπράξεις, όσο και οι επισκέψεις παρουσίασαν σημαντική αύξηση, με τους επισκέπτες να αγγίζουν το ένα εκατομμύριο!

    Υποστηρίζουν και ενισχύουν τη χάραξη περιφερειακής τουριστικής πολιτικής, κατάλληλα προσαρμοσμένης στις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά των επιμέρους Περιφερειών, που με τη σειρά της θα επιτρέψει να διαχυθούν ωφέλειες τόσο σε περιοχές με δυνατότητες  βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, όσο και σε περιοχές με παραγωγικές δυνατότητες διασύνδεσης με τον τουριστικό τομέα.

    Ειδικότερα, περιλαμβάνουν δεδομένα για το φυσικό και κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον κάθε Περιφέρειας, τους τουριστικούς της πόρους, το μέγεθος της τουριστικής οικονομίας και απασχόλησης, τα βασικά μεγέθη και τους δείκτες εισερχόμενου τουρισμού (αφίξεις, διανυκτερεύσεις, εισπράξεις, πληρότητα κλπ.), την αεροπορική, θαλάσσια και οδική κίνηση, την επισκεψιμότητα σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, τις τουριστικές υποδομές, τους βασικούς δείκτες απόδοσης των ξενοδοχείων, καθώς και τις προβλέψεις του εκάστοτε Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου στον τουρισμό, όπου αυτό έχει θεσμοθετηθεί.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία των εκθέσεων, οι επισκέψεις στις 13 Περιφέρειες της χώρας την περίοδο 2017-2019 αυξήθηκαν κατά 18% (από 31 εκατ. σε 36,6 εκατ.).

    Αντίστοιχα, οι τουριστικές εισπράξεις στην Ελλάδα την ίδια περίοδο αυξήθηκαν κατά 24% (από 14,2 δισ. ευρώ το 2017 σε 17,7 δισ. ευρώ το 2019). Επίσης, η Μέση Δαπάνη ανά Επίσκεψη ανά Περιφέρεια στην Ελλάδα το 2019 αυξήθηκε κατά 5% σε σχέση με το 2017, στα 482 ευρώ. Επιμέρους, η Μέση Δαπάνη κατέγραψε θετική ποσοστιαία μεταβολή σε όλες τις Περιφέρειες, με εξαίρεση τη Στερεά Ελλάδα, την Ήπειρο και την Αν. Μακεδονία και Θράκη.

    Να σημειωθεί ότι ως επισκέψεις, ορίζονται οι επισκέψεις που κάνει ένας τουρίστας στις επιμέρους Περιφέρειες της χώρας.

    Για παράδειγμα, ένας τουρίστας που ταξιδεύει στην Ελλάδα και επισκέπτεται δύο Περιφέρειες (π.χ. Αττικής και Νοτίου Αιγαίου) καταγράφεται στην Έρευνα Συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδος ως μια άφιξη και δύο επισκέψεις. Για τον λόγο αυτό, το σύνολο των επισκέψεων στις Περιφέρειες υπερβαίνει το σύνολο των αφίξεων στη χώρα.

    Ειδικότερα, στην Περιφέρεια Ηπείρου οι επισκέψεις, οι τουριστικές εισπράξεις και η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στην Ελλάδα και το ποσοστό μεταβολής μεταξύ 2017 και 2019 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Επισκέψεις: +45%, από 713 χιλ. σε 1 εκατ.

    Eισπράξεις: +21%, από 216 εκατ. ευρώ σε 261 εκατ. ευρώ

    Μέση δαπάνη: -17% από 303 ευρώ σε 253 ευρώ.

    Οι ξενοδόχοι

    Εν τω μεταξύ, με συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου Σκυλακάκη πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, όπου έγινε αποτίμηση της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο ύστερα από σχεδόν ένα χρόνο πανδημίας και εξετάστηκαν τρόποι ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι προκλήσεις της νέας χρονιάς με εμπροσθοβαρή μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και αξιοποίηση των ευκαιριών που θα προκύψουν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    «Πολύ θετική η άμεση ανταπόκριση του αρμόδιου υπουργού στην πρόσκλησή μας», δήλωσε ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος και τόνισε ότι ο διάλογος ανάμεσα στα δύο μέρη θα συνεχιστεί.

    «Ο ξενοδοχειακός κλάδος δίνει μάχη επιβίωσης μέσα σε δύσκολες συνθήκες και χρειάζεται να στηριχθεί στοχευμένα και με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Πρέπει να παραμείνει υγιής το 2021 για να μπορέσει να προσφέρει όλα αυτά που διαχρονικά προσφέρει στην ελληνική οικονομία και κοινωνία», είπε και πρόσθεσε: «Με τον υπουργό συζητήσαμε τα προβλήματα που απασχολούν ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή τα αστικού τύπου και τα ορεινού όγκου ξενοδοχεία. Είναι σημαντική για τον κλάδο η δέσμευσή του για εξάντληση όλων των δυνατοτήτων από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους ώστε, το ελληνικό ξενοδοχείο, να παραμείνει όρθιο και να αντιμετωπίσει την πρόκληση».

    Επ’ ευκαιρία της διαδικτυακής συνάντησης, το Δ.Σ. της ΠΟΞ χαιρέτισε την πρωτοβουλία του πρωθυπουργού να προτείνει πιστοποιητικό εμβολιασμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων. Όπως σημείωσε ο κ. Τάσιος “ο εμβολιασμός είναι το “κλειδί” της φετινής τουριστικής σεζόν και μπορεί να ανοίξει πόρτες για ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού”.

    Ακολούθησε και δεύτερη τηλεδιάσκεψη, αυτή τη φορά μετά από πρόσκληση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη όπου έγινε παρουσίαση της επικοινωνιακής στρατηγικής του Οργανισμού για την προβολή της Ελλάδας διεθνώς σε βάθος τριετίας. Σε αυτήν πήραν μέρος 50 πρόεδροι Ξενοδοχειακών Ενώσεων – Μελών της ΠΟΞ από όλη τη χώρα, αλλά και στελέχη εταιριών στρατηγικής επικοινωνίας (κ.κ. Θεόδωρος Κοτιώνης, Γιάννης Τσάκαλος). H συνεργασία της ΠΟΞ με τον κ. Φραγκάκη και τη διοίκηση του ΕΟΤ είναι άψογη και όπως τονίστηκε, η χώρα μας εισέρχεται με τεχνοκρατικά κριτήρια στη μετά Covid εποχή, με στόχο να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που κέρδισε ο ελληνικός τουρισμός από τη διαχείριση της πανδημίας και να αναδείξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής, τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

     

    Με πληροφορίες από την εφημερίδα «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ