Η ψηφιοποίηση πολλών υπηρεσιών, λόγω και της πίεσης που ασκούσε η πανδημία, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τόσο η ψηφιοποίηση αρχείων και στοιχείων που απαιτούνται στις συναλλαγές όσο και οι αυξημένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξ αποστάσεως, κάνουν πολύ πιο απλή τη ζωή του πολίτη, αλλά και του Δημοσίου.
Υπάρχουν ακόμα εστίες καθυστέρησης κυρίως εκεί που απαιτείται η ταυτοποίηση του πολίτη και η εγγύηση ότι είναι αυτός που λέει. Και υπάρχει και ένα ζήτημα εκπαίδευσης των πολιτών στις ψηφιακές υπηρεσίες, κάτι που θα πρέπει να αποτελεί μέριμνα Δημοσίου και ιδιωτικών εταιριών και τραπεζών.
Και ίσως να πρέπει να γίνει κι ένα βήμα πίσω στο θέμα της ατομικής ευθύνης, με την οποία όλες οι ευθύνες πέφτουν πάνω στον πολίτη ώστε να γίνουν όλα σωστά, Η ενίσχυση των τηλεφωνικών κέντρων και η εναλλακτική παροχή βοήθειας (τηλεδιάσκεψη, ηλεκτρονικοί «βοηθοί» κλπ) είναι προς αυτήν την κατεύθυνση και το βήμα που χρειάζεται σε αυτή τη φάση.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ