Δευτέρα 25.11.2024
More

    Όταν δεν λαμβάνεται υπόψη η διέλευση των πεζών

    Είναι αποκαλυπτικές δύο πραγμάτων οι εικόνες που κατέγραψε αποκλειστικά ο φακός της «Ε» στην λεωφόρο Νιάρχου που ανακατασκευάστηκε και παραδόθηκε σε κυκλοφορία στο σύνολό της πριν μερικούς μήνες.

    Το πρώτο είναι πως η αρχική μελέτη στην οποία στηρίχθηκε η κατασκευή του οδικού άξονα, δεν έλαβε υπόψιν της βασικές παραμέτρους που έχουν να κάνουν με την διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, αγνοώντας ή υποβαθμίζοντας το γεγονός πως η οδός Νιάρχου διέρχεται από μία οικιστική περιοχή έντονα ανεπτυγμένη με χιλιάδες μόνιμους κατοίκους που μετακινούνται καθημερινά είτε προς το κέντρο της πόλης είτε προς το ΠΓΝΙ και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

    Το δεύτερο επίσης σημαντικό είναι πως και οι πολίτες με την ιδιότητα των πεζών, αγνοούν βασικούς κανόνες για την δική τους μετακίνηση και το πώς αυτή πρέπει να γίνεται με όρους απόλυτης ή της μεγαλύτερης δυνατής ασφάλειας.

    Οι εικόνες από το σημείο λίγο μετά την πρώτη και μοναδική διάβαση πεζών που κατασκευάστηκε στην αρχή του οδικού άξονα πλησίον του κόμβου στο στρατόπεδο Βελισσαρίου, είναι εξόχως αποκαλυπτικές και των δύο επισημάνσεων.

    Η κατασκευή του οδικού άξονα με την τοποθέτηση προστατευτικών μπαρών κατά μήκος του δρόμου, παρεμποδίζει τη δυνατότητα των πεζών που ακόμη κι εκείνοι που κατοικούν σε απόσταση πλέον των 500 μέτρων από την αρχή του δρόμου θα πρέπει να διασχίζουν μία μεγάλη απόσταση για να φτάσουν στη μία και μοναδική διάβαση πεζών ώστε να περάσουν με σχετική ασφάλεια απέναντι. Έτσι, όπως φαίνεται και στα πλάνα του ITV η συντριπτική πλειονότητα όσων θέλουν να περάσουν απέναντι, παρανομεί συνειδητά, θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ασφάλεια και ακεραιότητα, πηδώντας πάνω από τις προστατευτικές μπάρες, με ορατό τον κίνδυνο παράσυρσης από κάποιο διερχόμενο Ι.Χ.

    Τροποποίηση της μελέτης κατόπιν εορτής

    Το γεγονός πως σε ένα δρόμο μήκους 4,5 χιλιομέτρων συντάχθηκε, εγκρίθηκε και υλοποιήθηκε μία μελέτη που αγνόησε παντελώς τους πεζούς κατασκευάζοντας μόνο μία διάβαση στα πρώτα 100 μέτρα του οδικού άξονα, θεωρείται τουλάχιστον πρωτοφανές. Επίσης όμως ακόμη πιο περίεργο και εξοργιστικό, είναι ότι παρότι στη διάρκεια της κατασκευής, επισημάνθηκαν αυτές οι ελλείψεις, υπήρξε μία μόνιμη επιχειρηματολογία πως η μελέτη δεν υπόκειται σε αλλαγές, αν και επίσης έγιναν τεχνικές διορθώσεις για άλλες παρεμβάσεις προκειμένου να διορθωθούν αστοχίες, όπως για το πλάτος του παράπλευρου δικτύου.

    Μετά τις πολλές αντιδράσεις, αλλά κυρίως μετά την κατανόηση πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι οι ενστάσεις δεν έγιναν για λόγους σκοπιμότητας ή ελέω πολιτικής αντιπαράθεσης, η Περιφέρεια προωθεί σύμφωνα με πληροφορίες, την τεχνική λύση της κατασκευής τουλάχιστον δύο επιπλέον διαβάσεων πεζών, εκ των οποίων η μία θα είναι πιθανότατα υπέργεια, αντίστοιχη με αυτήν στον κόμβο του πρώην ΤΕΙ.

    Μέχρι να κατασκευαστούν όμως οι δύο ή τυχόν περισσότερες διαβάσεις το λιγότερο που θα πρέπει να γίνει, είναι οι πολίτες και οι οδηγοί να έχουν τεταμένη την προσοχή τους και οι μεν πρώτοι να αποφεύγουν την υπερπήδηση εμποδίων για να βρεθούν στην απέναντι πλευρά του δρόμου, οι δε δεύτεροι να τηρούν τουλάχιστον τα όρια ταχύτητας ώστε σε περίπτωση που κάποιος πεζός βρεθεί ξαφνικά μπροστά τους, να έχουν το περιθώριο να ακινητοποιήσουν το όχημά τους.

     

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ