Στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης μπαίνουν από σήμερα Τετάρτη και οι μαθητές των δημοτικών σχολείων της χώρας
Η πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης γίνεται στις 14.00 και καθημερινά σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ανακοινώσει το υπ. Παιδείας θα γίνεται μέχρι τις 17.20, με τα μαθήματα να έχουν ημίωρη διάρκεια. Ωστόσο η προετοιμασία αναδεικνύει συνεχώς εμπόδια και δυσκολίες, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων Κων. Παργανάς, με αναφορά κυρίως στην έλλειψη μέσων και υποδομών σε πολλές οικογένειες, όπου ταυτόχρονα θα πρέπει να κάνουν τηλεκπαίδευση περισσότερα του ενός, παιδιά, και ίσως και οι γονείς που κάνουν τηλεργασία.
Το ακόμη πιο ανησυχητικό και δυσάρεστο όπως ανέφερε, είναι ότι παρότι είχαν επισημανθεί οι ανάγκες αυτές από την άνοιξη, το υπ. Παιδείας δεν ανταποκρίθηκε και το αποτέλεσμα είναι να έχουν αποσταλεί tablets για την κάλυψη των αναγκών, ο αριθμός των οποίων όμως είναι δυσανάλογα μικρός με τις ανάγκες. Για σχολεία των 250 μαθητών, έστειλαν πέντε ή έξι tablets», σημείωσε ο κ. Παργανάς, που εξέφρασε ενστάσεις και για το μεσημεριανό ωράριο.
«Σίγουρα οι ώρες διδασκαλίας από τις δύο το μεσημέρι μέχρι τις 17.20 δεν είναι παιδαγωγικά σωστές. Κατανοούμε βέβαια τη δυσκολία που υπάρχει αλλά να σκεφτούμε πόσο αρνητικό είναι το ότι καλούμε τα παιδιά να βλέπουν εκπαιδευτική τηλεόραση όλο το πρωί και μετά να κάνουν τρεισήμισι ώρες τηλεκπαίδευση. Η διά ζώσης εκπαίδευση δεν υποκαθίσταται και ευχόμαστε το διάστημα αυτό να είναι όσο γίνεται μικρότερο», ανέφερε.
Ενημέρωση τα μεσάνυχτα για αλλαγές
Έντονη ωστόσο είναι η αντίδραση και των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον τρόπο με τον οποίο γίνονται συνεχώς αλλαγές στους διαδικτυακούς συνδέσμους. Τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς τη Δευτέρα ενημερώθηκαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι καθηγητές, ότι έχει αλλάξει ο σύνδεσμός τους και ότι θα έπρεπε μέχρι το πρωί να έχουν ενημερωθεί οι μαθητές, κάτι που στην πράξη αποδείχθηκε ανέφικτο.
Ο αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Μ. Μεγήρ επέκρινε την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας για την τακτική αυτή, όπως όμως και τις διευθύνσεις, που όπως είπε, κάποια στιγμή θα πρέπει να πουν και ένα «όχι».
Από την άλλη πρόσθεσε πως το υπουργείο Παιδείας ασκεί επικοινωνιακή και όχι εκπαιδευτική πολιτική, ενώ την ίδια στιγμή δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στοιχειωδώς στις υποχρεώσεις του.
«Οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι εφοριακοί να γνωρίζουν ποιος μαθητής και ποια οικογένεια έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη για να πάρει ένα tablet. Στο Γυμνάσιο Περάματος, το υπουργείο έστειλε ένα tablet. Ποιος θα το πάρει και ποιος θα επιλέξει; Αναγνωρίζουμε τα προβλήματα, αλλά ζητάμε να μας βοηθήσουν και όχι να κάνουν μόνον δηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης», ανέφερε ο κ. Μεγήρ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ