Αναμένεται να αναβαθμίσει και να δώσει νέα πνοή στο ιστορικό κέντρο των Ιωαννίνων
Τα έργα ξεκινούν από την οδό Ανεξαρτησίας και για τον λόγο αυτό απαγορεύεται η κυκλοφορία, η στάση και η στάθμευση από το ύψος της οδού Αβέρωφ ως την συμβολή της με την οδό Χατζηκώστα.
Στο σημείο βρέθηκαν το πρωί ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Μ. Ελισάφ και ο αντιδήμαρχος Γ. Αρλέτος, μαζί με αρμόδιους των τεχνικών υπηρεσιών. Το έργο αναμένεται να έχει διάρκεια δύο μήνες με στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα.
Το έργο του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ δράσεις θα υλοποιηθούν και σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ιωαννίνων.
«Είναι ένα εμβληματικό έργο που θα αναβαθμίσει το ιστορικό κέντρο, το ιστορικό εμπορικό κέντρο των Ιωαννίνων που πρέπει να αποκτήσει και πάλι την αίγλη του» δήλωσε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ.
Η περιοχή παρέμβασης είναι το ιστορικό- εμπορικό κέντρο της πόλης που οριοθετείται από τις οδούς Αραβαντινού, Παπάζογλου, Λόρδου Βύρωνος, Ανεξαρτησίας, Κάνιγγος, Τσιριγώτη, Καπλάνη, Παλαιολόγου, Κωλέττη, Κατσαντώνη, Χατζηκώστα (Άγιος Νικόλαος) και Ευαγγελίδη.
Οι ενέργειες που περιλαμβάνονται είναι η αναβάθμιση του δικτύου των εμπορικών οδών, με έργα ανάπλασης, νέο αστικό εξοπλισμό και φυτεύσεις, τοποθέτηση βυθιζόμενων κάδων, εγκατάσταση εξοπλισμού πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ περιλαμβάνει και δράσεις για την ανάδειξη της ταυτότητας της εμπορικής περιοχής και την υποστήριξη λειτουργίας και προβολής του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου.
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που θα γίνουν στην Ανεξαρτησίας μεταξύ άλλων, θα τροποποιηθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού με σκοπό την μείωση τους υψομετρικής διαφοράς μεταξύ πεζοδρομίων και οδοστρώματος αλλά και την δομή των ποιοτικών χαρακτηριστικών του οδοστρώματος, έτσι ώστε η οδός να γίνει φιλικότερη προς τους χρήστες πεζούς και οδηγούς.
Επίσης, θα ανακατασκευαστεί το ιδιαίτερο κυβολιθόστρωτο οδόστρωμα, θα αποκατασταθούν όλα τα κομβικά σημεία στις διασταυρούμενες οδούς (πεζόδρομοι και μη) εξομαλύνοντας τις υψομετρικές διάφορες και βελτιώνοντας την λειτουργικότητα της κινητικότητας σε όλο το φάσμα της οδού και του δικτύου των οδών που προσαρτάται σε αυτή.