Τρίτη 07.07.2020
More

    Μεγάλη μείωση των τροχαίων στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία

    Θετική εξέλιξη για τη χώρα μας η οποία κατάφερε να ανεβεί στις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών που βελτίωσαν τους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων το διάστημα μεταξύ 2010 και 2019.

    Η Ελλάδα κατατάσσεται δεύτερη έχοντας καταγράψει μείωση 44,4% στους θανάτους στην άσφαλτο από το 2010. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Νορβηγία η οποία εμφάνισε 48,6% λιγότερους θανάτους το 2019 σε σχέση με το 2010. Την Ελλάδα ακολουθούν η Ελβετία (-42,8%), η Λετονία (-39,5%), η Λιθουανία (-38,5%) και η Πορτογαλία (-34,5%). Το σύνολο των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε. κατέγραψε σημαντικά μικρότερη μείωση των θανάτων από τροχαία (-23,7%) καθώς αυτοί μειώθηκαν συνολικά στις 22.659 πέρυσι έναντι 29.682 το 2010.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του ETSC (European Transport Safety Council – Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η Ε.Ε. δεν φαίνεται πάντως να βρίσκεται κοντά στην επίτευξη του στόχου για μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2020.

    Εκτιμάται, μάλιστα, ότι ούτε η σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα που αναμένεται να καταγραφεί σε αρκετές χώρες ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας, πρόκειται να οδηγήσει στην επίτευξη του παραπάνω στόχου.

    Η μείωση των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2019 έφερε τη χώρα μας στη δεύτερη θέση μετά τη Νορβηγία στον κατάλογο με τις καλύτερες επιδόσεις ευρωπαϊκών χωρών στην οδική ασφάλεια.

    Ωστόσο, το 2019 καταγράφηκε στασιμότητα στη χώρα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Από το 2010 όμως μέχρι και το 2019 είχαμε μείωση των θανάτων κατά 44%, καθώς από 1.258 νεκρούς το 2010 το 2019 ο αριθμός τους ήταν 699. Οι σοβαροί τραυματισμοί που σημειώθηκαν ανήλθαν στους 1.709 το 2010 έναντι 636 το 2019 καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 63%.

    Η οικονομική κρίση υπήρξε ιδιαίτερα ευνοϊκός παράγοντας στη μείωση των θυμάτων της ασφάλτου, καθώς περιορίστηκε η κινητικότητα σε πολύ μεγάλο βαθμό είτε λόγω υψηλού κόστους χρήσης του Ι.Χ. λόγω της αυξημένης τιμής της βενζίνης, είτε λόγω του περιορισμού των συνολικών μετακινήσεων επειδή αυτές σχετίζονταν με την εργασία, την ψυχαγωγία ή ακόμα και τις αγορές.

    Η νέα ανάλυση του ETSC δείχνει επίσης ότι δύο από τους παραδοσιακούς ηγέτες της Ευρώπης σχετικά με την οδική ασφάλεια, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ παραμένουν σχετικά ασφαλείς είχαν περισσότερους θανάτους στους δρόμους το 2019 από ό,τι το 2010.

    Η Γαλλία, η Σουηδία και η Γερμανία έχουν επίσης παρουσιάσει ελάχιστη πρόοδο τα τελευταία εννέα χρόνια με μικρές μειώσεις στον αριθμό των θανάτων. Η Βουλγαρία και η Ρουμανία παραμένουν οι χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις της Ευρώπης στο σκέλος των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους και έχουν επίσης σημειώσει μειώσεις κάτω του μέσου όρου τα τελευταία χρόνια.

    «Συνολικά, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει να επιταχύνουν την επίτευξη των νέων στόχων για το 2030. Ωστόσο, η πρόσφατη ανταπόκριση στην επιδημία της COVID-19 μπορεί να σηματοδοτήσει έναν νέο τρόπο να προχωρήσουμε προς τα εμπρός. Μια σημαντική μετάβαση στις μετακινήσεις μας με το περπάτημα και τη χρήση του ποδηλάτου σε αστικές περιοχές, σε συνδυασμό με αλλαγές υποδομής και χαμηλότερα όρια ταχύτητας, θα μπορούσε να έχει τεράστιο αντίκτυπο στον αριθμό των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στον δρόμο», δήλωσε σχετικά ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών Αντόνιο Αβενόσο.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    Ζητήματα υδροκλοπής εξετάζει η ΔΕΥΑΙ

    Άσκησε αντιπολίτευση σκληρή για την ΔΕΥΑΙ όταν βρισκόταν στα έδρανα της αντιπολίτευσης του δήμου.

    Την Παρασκευή 10 Ιουλίου τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών

    Την προσεχή Παρασκευή, 10 Ιουλίου, θα αναρτηθούν στα σχολεία οι βαθμοί των Πανελληνίων 2020, όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.

    Τα Γιάννενα μία από τις 100 «έξυπνες πόλεις»

    Μέλος της πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «100 Intelligent Cities Challenge» αποτελεί πλέον ο Δήμος Ιωαννιτών.

    Μ. Ελισάφ: «Αυτονόητη η συζήτηση για τα LED στην Οικονομική»

    Απολύτως απαραίτητη και αυτονόητη χαρακτηρίζει ο Μ. Ελισάφ την συζήτηση του θέματος της ενεργειακής αναβάθμισης οδοφωτισμού στην επικείμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.

    Το Πρυτανικό Συμβούλιο για τις αντιστοιχίες των Πανεπιστημιακών Τμημάτων

    Στις 25 Ιουνίου δημοσιεύθηκε η ΥΑ 77275/Ζ1 (Β’ 2549) με τις αντιστοιχίες των Πανεπιστημιακών Τμημάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ

    Covid 19- Τελικά τι κάνουμε; Ένα κείμενο γροθιά στο στομάχι από τον διευθυντή ΤΕΠ του ΠΓΝΙ

    Ανάρτηση του Διευθυντή Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών ΤΕΠ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, Αθ. Κιτσάκου, στο προσωπικό του προφίλ στο facebook σχετικά με τον κορωνοϊό.

    Σενάρια για απαγόρευση της κυκλοφορίας από Τετάρτη

    Στην καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών προσανατολίζεται η κυβέρνηση, ακολουθώντας το πρότυπο της Ισπανίας.

    «Έφυγε» από τη ζωή ο Θεόδωρος Νιτσιάκος

    Οδύνη έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία η είδηση του θανάτου του επιχειρηματία Θεόδωρου Νιτσιάκου, ο οποίος ανασύρθηκε νεκρός από οικείους του και μεταφέρθηκε με όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κόνιτσας.

    Ύποπτο κρούσμα κορωνοϊού μεταφέρεται στα Ιωάννινα

    Στα Γιάννενα φτάνει ύποπτο κρούσμα του κορωνοϊού. Έχει σημάνει συναγερμός στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων και είναι σε ετοιμότητα η μονάδα Λοιμωδών.

    Ανακοίνωση του ΠΓΝΙ για τον κορωνοϊό

    Ανακοίνωση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων για τον κορωνοϊό.