Πώς θα λειτουργήσουν τα ολιγομελή τμήματα
Στον αριθμό των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μετά τις Πανελλήνιες 2021 και στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αναφέρθηκε σήμερα μιλώντας στην ΕΡΤ ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης.
Εκτός Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), από τα Γενικά Λύκεια έμειναν 25.014 παιδιά. Από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ) δεν πέρασαν σε ΑΕΙ 10.584 υποψήφιοι, φτάνοντας συνολικά τα 35.598 παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά φέτος, 17.762 μαθητές Γενικών Λυκείων δεν τα κατάφεραν να περάσουν σε κάποια ανώτατη σχολή. Ο αριθμός μαθητών από τα ΕΠΑΛ ανήλθε σε 447. Άρα το σύνολο των κενών θέσεων είναι 18.209.
«Αυτό είναι το πρόβλημα με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Αυτές οι κενές θέσεις μοιράστηκαν κυρίως σε τμήματα της περιφέρειας, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αρχιτεκτονική της Ξάνθης, όπου έμειναν 108 κενές θέσεις από το Γενικό Λύκειο και 4 από τα ΕΠΑΛ», δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Στρατηγάκης.
Σχολιάζοντας το πώς θα λειτουργήσουν σχολές με 5 και 6 εισακτέους είπε ότι θα λειτουργήσουν γιατί έτσι και αλλιώς έχουν φοιτητές και στα άλλα έτη. «Το υπουργείο Παιδείας λέει ότι θα κάνει αναδιάταξη του χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έτσι ώστε να κάνει πιο φυσιολογική την κατανομή των τμημάτων», είπε, επισήμανε ωστόσο ότι «το μόνο κριτήριο δεν είναι ο αριθμός των φοιτητών αλλά και κριτήρια επιστημονικά, ακαδημαϊκά».
Ο κ. Στρατηγάκης χαρακτήρισε «αξιόπιστο αλλά όχι δίκαιο» το σύστημα των Πανελλήνιων Εξετάσεων. «Είναι προβληματικό ότι έχουμε τέσσερα επιστημονικά επίπεδα και τέσσερα μαθήματα στα οποία εξετάζονται. Είναι αναχρονισμός», είπε.
«Αξιοπερίεργα τα όσα έγιναν φέτος», τόνισε και σημείωσε ότι το σύστημα είναι παρωχημένο και πρέπει να αλλάξει «Για να αλλάξει το σύστημα χρειάζεται συναίνεση… Όλα χτίζονται πάνω στο σαθρό υπόβαθρο του λάθος εκπαιδευτικού συστήματος. Οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου πρέπει να να βρουν».