Τη ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση πως η σήραγγα Μαλακάσι «Α» επί της Εγνατίας οδού που παραμένει κλειστή εδώ και ένα δεκαήμερο για τους απαιτούμενους ελέγχους, δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως στατικό πρόβλημα και πως είναι απολύτως ασφαλής για τις μετακινήσεις των πολιτών, παρείχε στη δεύτερη σε λίγες ημέρες επίσκεψή του στην περιοχή, ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νικ. Ταχιάος.
Αυτή τη φορά ο κ. Ταχιάος συνοδευόταν από τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός Α.Ε κ. Κωνσταντόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κουτσούκο και πριν τη σύσκεψη και τις δηλώσεις που έγιναν στο διοικητήριο της Περιφέρειας με τον Αλ. Καχριμανη, βρέθηκε στην επίμαχη σήραγγα όπου επιθεώρησε τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη. Αυτές όπως φρόντισε εξαρχής να ξεκαθαρίσει, δεν αφορούν στη στατική επάρκεια της σήραγγας, παρότι είναι η παλαιότερη που κατασκευάστηκε στην Εγνατία, αλλά στην αντιμετώπιση της αποφλοίωσης στα τοιχώματά της, λόγω της μη καλής αποστράγγισης των ομβρίων σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις από τη χρήση αλατιού για τον παγετό.
Ο κ. Ταχιάος θέλησε να είναι απόλυτα σαφής και ξεκάθαρος, ότι μπορεί οι παρεμβάσεις του κ. Καχριμάνη να διατυπώθηκαν με μία δόση υπερβολής, ωστόσο η Εγνατία Α.Ε και το υπουργείο δεν υπήρχε περίπτωση να επιτρέψουν να αμφισβητηθεί η ασφάλεια των μετακινήσεων,, ειδικά μετά το δυστύχημα των Τεμπών, όπου όπως είπε, ακόμη και οι υπουργικές διαβεβαιώσεις δεν αρκούν, γι’ αυτό θα πρέπει να τοποθετούνται οι ειδικοί.
«Υπάρχουν κάποιες διαπιστωμένες φθορές στα τοιχώματα της σήραγγας όπου παρατηρείται η αποφλοίωσή τους, όμως σε καμία περίπτωση δεν προέκυψε κατά τον έλεγχο το παραμικρό πρόβλημα στη στατική επάρκεια της σήραγγας. Αυτό που γίνεται, είναι κάποιες μικρές παρεμβάσεις ώστε η σήραγγα να αποδοθεί ξανά στην κυκλοφορία πριν τη Μεγ. Τετάρτη και δε θα χρειαστεί να ξανακλείσει. Αυτό θα γίνει στη συνέχεια, όπως θα γίνει σε όλες τις σήραγγες της Εγνατίας, όταν θα μπούμε στη φάση της βαριάς συντήρησής τους», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.
Ένα μικρό «παράθυρο» για τον ημικόμβο στο Δρίσκο
Από τις δηλώσεις του κ. Ταχιάου και του κ. Καχριμάνη αντίστοιχα προέκυψε ωστόσο η είδηση που αναφέρεται στην προοπτική της κατασκευής του ημικόμβου εξόδου της Εγνατίας από τη Μπαλντούμα προς το Δρίσκο με την Περιφέρεια να έχει παραδώσει μία προμελέτη στην Εγνατία Α.Ε και τον κ. Ταχιάο να τονίζει, ότι το έργο θα εξεταστεί από τον παραχωρησιούχο. Εκεί υπήρξε παρέμβαση από τον κ. Καχριμάνη που μετέφερε τη διάθεση της Περιφέρειας να αναλάβει το κόστος κατασκευής για να κερδηθεί χρόνος αφενός και αφετέρου γιατί είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή.
Βασική προτεραιότητα για το υπουργείο πάντως για την Ήπειρο παραμένει ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά που θα συμβασιοποιηθεί εντός του έτους, όπως τόνισε ο κ. Ταχιάος.
«Ακριβή μου Εγνατία»
Καταλήγοντας και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Ταχιάος με αφορμή τη Σύμβαση Παραχώρησης και το μοντέλο αυτό που έχει υιοθετηθεί στη χώρα για τη λειτουργία και τη συντήρηση των οδικών αξόνων τόνισε πως η Εγνατία Οδός είναι ένα πολύ ακριβό έργο που κόστισε περί τα 7,5 δις και πως το ελληνικό κράτος δεν έχει τη δυνατότητα της ετήσιας συντήρησής του. «Εκείνο όμως που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι πως δεν υπάρχει λογική να πληρώνει μία γιαγιά σε ένα χωριό στο Ζαγόρι ή οπουδήποτε αλλού μέσα από τη φορολογία της, τη συντήρηση ενός πολύ ακριβού δρόμου που η ίδια δεν πρόκειται ποτέ να χρησιμοποιήσει. Αυτός είναι ο λόγος που τη συντήρηση του δρόμου θα πρέπει να την αναλαμβάνει ο χρήστης της οδού, ώστε τα χρήματα που εξοικονομεί το κράτος να διατίθενται για τη συντήρηση των άλλων οδικών αξόνων και δικτύων που είναι στην αρμοδιότητά και ευθύνη του», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ