Παρασκευή 19.04.2024
More

    Υπό προϋποθέσεις και με μεγάλη προσπάθεια

    Κάθε άλλο παρά εύκολη θα είναι η προσπάθεια για την ολοκλήρωση του άξονα της Ιόνιας με το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, που προέβλεπε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο μέχρι τα σύνορα και αυτό αποδείχθηκε χθες το μεσημέρι, στην συνάντηση που έγινε στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής Κων. Τασούλα μεταξύ τοπικών παραγόντων και εκπροσώπων φορέων με τον υπουργό Υποδομών Κων. Καραμανλή.

    Το υπ. Υποδομών επέμεινε, επιβεβαιώνοντας στην πράξη πως αυτό που ήρθε στο φως της δημοσιότητας δεν ήταν απλώς μία υπηρεσιακή εισήγηση, αλλά μία πολιτική θέση, ότι δεν υπάρχουν δυνατότητες χρηματοδότησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα, με το αιτιολογικό, ότι δεν θεωρείται πια ως συνέχεια του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, επομένως η νέα μελέτη αφορά στην κατασκευή ενός δίιχνου άξονα.

    Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε κατηγορηματικά και από το σύνολο των τοπικών φορέων, τουλάχιστον για το τμήμα από τα Γιάννενα μέχρι το Καλπάκι.

    Μέσω παραχώρησης

    Τελικά συμφωνήθηκε να προωθηθεί το έργο προς υλοποίηση μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, παρά τον υψηλό προϋπολογισμό του, και να εφαρμοστεί η υπάρχουσα μελέτη στο τμήμα Πεδινή – Καλπάκι, που προβλέπει τετράιχνη χάραξη. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι για το τμήμα αυτό, προκειμένου να γίνει ελκυστικό για τον παραχωρησιούχο, προβλέπεται και η λειτουργία σταθμού διοδίων.

    Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά αποφασίστηκε να κατασκευαστεί τρίιχνος δρόμος και σε όσα τμήματα απαιτούνται συμπληρωματικές περιβαλλοντικές μελέτες, το υπουργείο Υποδομών να τις προωθήσει προς χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».

    Η Περιφέρεια  Ηπείρου δεσμεύτηκε για να διευκολύνει την άμεση  προώθηση του έργου, να συνδράμει το υπουργείο Υποδομών, μέσω του Επιχειρησιακού της Προγράμματος «΄Ηπειρος 2014-2020» με το ποσό των 30 εκ. ευρώ.

    Με την υποβολή της πρότασης από το υπουργείο στην Ε.Ε., Περιφέρεια, δήμοι, βουλευτές κ.α. να τη στηρίξουν με οποιοδήποτε τρόπο θεωρηθεί πρόσφορος, σε μία προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα «ηπειρωτικό λόμπι» άσκησης πίεσης προς κάθε κατεύθυνση.

    «Απορρίφθηκε εξαρχής η υπηρεσιακή εισήγηση για δίιχνο δρόμο από τα Γιάννενα μέχρι το Καλπάκι, που είναι μελετητικά ώριμο και το υπουργείο αποδέχεται να κινηθούμε βάσει της αρχικής μελέτης. Πιστεύω, ότι θα καταφέρουμε και το τμήμα αυτό να κατασκευαστεί, όπως προβλεπόταν, αλλά και το άλλο τμήμα μέχρι την Κακαβιά, να βελτιωθεί», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης αμέσως μετά τη σύσκεψη, μιλώντας στο ITV.

    Ο Στ. Καλογιάννης

    Για θετικά αποτελέσματα μετά από μία πενταετία πλήρους απραξίας κάνει λόγο σε γραπτή του δήλωση, ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ Στ. Καλογιάννης.

    «Ήταν θετική η σημερινή σύσκεψη στη Βουλή για την πορεία υλοποίησης του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

    Λόγω της ωριμότητας που υπάρχει για το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι με τετράιχνη χάραξη, το υπουργείο θα διεκδικήσει τη χρηματοδότησή του, από ευρωπαϊκούς πόρους. Για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, με επικαιροποίηση των μελετών από το υπουργείο, μπορεί και αυτό να ολοκληρωθεί, με χάραξη 2+1 λωρίδων, όπως είχε εξ αρχής σχεδιαστεί.

    Επιτέλους, μετά από μια πενταετία πλήρους απραξίας για τα έργα υποδομής της περιφέρειας Ηπείρου, το υπουργείο Υποδομών δείχνει ουσιαστική κινητικότητα. Θα αναμείνουμε τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας του υπουργείου, το οποίο θα διερευνήσει επίσης τη δυνατότητα ένταξης του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας οδού.

    Από την πλευρά μου, δήλωσα ότι είμαι στη διάθεση του υπουργείου να συναντηθώ με τα αρμόδια στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στην κατεύθυνση να κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες το συντομότερο δυνατό».

    Ο κ. Καλογιάννης έθεσε επίσης το θέμα του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, η μελέτη του οποίου χρηματοδοτήθηκε το 2013, από το τότε υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, με 2 εκ. ευρώ και πρέπει να παραληφθεί από το υπουργείο ώστε να διερευνηθούν οι δυνατότητες ένταξής του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

    Συζήτηση για άλλους δρόμους

    Στη χθεσινή σύσκεψη έγινε επίσης ενημέρωση από τον Αλ. Καχριμάνη για την εκκρεμότητα που υπάρχει και για τη διάθεση εκ μέρους της Περιφέρειας 35 εκ. ευρώ για την κατασκευή του έργου Καμπή – γέφυρα Καλογήρου. Ο περιφερειάρχης ζήτησε να προωθηθεί το έργο χωρίς νέα γεωτεχνική μελέτη, για την οποία εκ των υστέρων ενημερώθηκε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών η Περιφέρεια, ζητώντας να ισχύσει η ίδια μελέτη που εφαρμόστηκε και για το έργο της Ιόνιας Οδού στην ίδια περιοχή, με τον υπουργό να εκφράζεται καταρχάς θετικός στην πρόταση.

    Τέθηκε επίσης το ζήτημα κατασκευής του νέου παραλιακού οδικού άξονα Πρέβεζα- Πάργα – (Ηγουμενίτσα). Ο αντιπεριφερειάρχης Στρ. Ιωάννου ανέπτυξε διεξοδικά το ζήτημα με ιδιαίτερη έμφαση στην επικινδυνότητα και τις συνεχείς φθορές που παρουσιάζει, αναφέροντας πως για το μεν τμήμα Πάργα – Μεσοπόταμος η μελέτη είναι ώριμη και απαιτείται χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το δε τμήμα Πρέβεζα – Μεσοπόταμος απαιτείται η χρηματοδότηση μελέτης από το υπ. Υποδομών.

    Τέλος τέθηκε και το κόστος του διοδίου διέλευσης από την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας για το οποίο περιφέρεια και δήμος Πρέβεζας, ζήτησαν να ισχύει ένα εισιτήριο για μετάβαση – επιστροφή, τονίζοντας πως σήμερα η τιμή του με τη διπλή χρέωση είναι υπέρογκη.

    Εκτός αυτών έγινε αναφορά και σε άλλα ζητήματα, όπως της σύνδεσης της Εγνατίας με τους Κήπους Ζαγορίου, της βελτίωσης της Ε.Ο, Καλπάκι- Κόνιτσα αλλά και τη μη υλοποίηση της δέσμευσης του πρώην υπουργού κ. Σπίρτζη για χρηματοδότηση του δρόμου προς Πράμαντα.

    Ποιοι συμμετείχαν

    Η σύσκεψη στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής έγινε παρουσία του κ. Τασούλα, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, του περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Καχριμάνη, του αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας κ. Στράτου Ιωάννου, του προέδρου της ΠΕΔ Ηπείρου

    κ. Ντακαλέτση, των βουλευτών Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννη, Μ. Κεφάλα, Γ. Αμυρά, Μερ. Τζούφη, των δημάρχων Ζίτσας κ. Πλιάκου, Ζαγορίου κ. Σουκουβέλου, Πωγωνίου κ. Καψάλη, Κόνιτσας κ. Εξάρχου και των αντιδημάρχων Ιωαννίνων κ.κ. Αρλέτου και Παππά και Πρέβεζας κ. Δαρδαμάνη.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ