Γιατί υπάρχει προβληματισμός για την επέκταση της Ιόνιας Οδού; Γιατί άνοιξε ξανά θέμα φυσικού αερίου; Αν φύγουμε λίγο από την τρέχουσα επικαιρότητα και δούμε πίσω από τις εξελίξεις, θα αναγνωρίσουμε στην ανησυχία των τοπικών φορέων το πρόβλημα έλλειψης μεγάλων έργων στην περιοχή. Μία έλλειψη που συνοδεύεται και από την αφωνία της κυβέρνησης που μοιάζει να μην έχει σχέδιο για την Ήπειρο, η οποία συνεχίζει να έχει μεγάλες ελλείψεις σε έργα υποδομής, συγκοινωνιών και μεγάλων επενδύσεων ώστε να αλλάξει αναπτυξιακό επίπεδο.
Είναι χαρακτηριστική η έλλειψη ανακοινώσεων από τον πρωθυπουργό όταν επισκέφτηκε τη Γέφυρα Πλάκας, η οποία από μόνη της είναι προφανώς ένα μεγάλο έργο, που έρχεται όμως από την προηγούμενη περίοδο. Αναμένεται τουλάχιστον να προχωρήσουν κάποια έργα για τα οποία έγιναν νύξεις σε εκείνη την επίσκεψη όπως η οδική σύνδεση για τα Πράμαντα.
Στην πράξη η Ήπειρος χρειάζεται ακόμα μεγάλα έργα, σε γνωστά από το παρελθόν πεδία, όπως είναι πχ οι οδικοί άξονες που θα συμπληρώσουν το βασικό δίκτυο που δημιούργησε η Εγνατία με την Ιόνια.
Ακόμα και η δυσαρέσκεια που αναδείχτηκε με την απουσία μακροχρόνιου σχεδιασμού για τη σιδηροδρομική σύνδεση, ήθελε περισσότερο να δείξει την αντίθεση φορέων της Ηπείρου προς την κυβέρνηση που δείχνει να μην περιλαμβάνει στο όραμά της τη «θωράκιση» της περιοχής με τα αναγκαία έργα.
Αντίθετα, η πρόθεση να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Ηγουμενίτσας μοιάζει περισσότερο με αποχώρηση της Πολιτείας από τις επενδύσεις στην ανάπτυξη της Ηπείρου.
Προφανώς υπάρχουν κι άλλα πεδία για να φανεί το κρατικό ενδιαφέρον για την περιοχή και σίγουρα με το νέο ΕΣΠΑ θα υπάρξουν ευκαιρίες για μεγάλες επενδύσεις με προγράμματα στην ψηφιακή καινοτομία ή την επιχειρηματικότητα κλπ. Οι ελλείψεις όμως σε βασικές υποδομές και τα μεγάλα έργα προς το παρόν συνοδεύονται από ερωτηματικά, στα οποία η κυβέρνηση δεν δείχνει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δώσει απαντήσεις.
Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ