Η σταδιακή απαγόρευση κίνησης των ρυπογόνων αυτοκινήτων από τα μεγάλα αστικά κέντρα ξεκινά πολύ νωρίτερα
Η σταδιακή απαγόρευση κίνησης των ρυπογόνων αυτοκινήτων από τα μεγάλα αστικά κέντρα ξεκινά πολύ νωρίτερα από την επίσημη απαγόρευση πωλήσεων συμβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035.
Το 2035 θα αποτελέσει ένα έτος ορόσημο για τον κόσμο των τεσσάρων τροχών στη Γηραιά Ήπειρο καθώς είναι η χρονιά που θα απαγορευτούν επίσημα η πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.
Ωστόσο, κάποιες γωνιές της Ευρώπης φαίνεται ότι δεν μπορούν να περιμένουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα έχοντας ήδη κάνει σημαντικά βήματα αναφορικά με την διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Σουηδία με τις αρχές της πρωτεύουσας Στοκχόλμης να ανακοινώνουν στα μέσα Οκτωβρίου ότι θα απαγορεύσουν την κίνηση συμβατικών αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης, ήδη από το 2025, ώστε να αναβαθμιστεί περαιτέρω η ποιότητα του αέρα που αναπνέουν οι κάτοικοί της.
Στόχος της δημοτικής αρχής είναι η δημιουργία μιας περιβαλλοντικής ζώνης στο κέντρο της Στοκχόλμης στην οποία θα απαγορεύονται τα συμβατικά μοντέλα, ανεξάρτητα από τις προδιαγραφές ρύπων που έχουν οι κινητήρες τους.
Στην εν λόγω ζώνη θα επιτρέπεται η κίνηση μόνο αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, εφόσον τα τελευταία έχουν επαρκώς φορτισμένη την μπαταρία τους και μπορούν να κινηθούν μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Από την απαγόρευση θα εξαιρούνται τα οχήματα των σωμάτων ασφαλείας τα ασθενοφόρα, αλλά και τα συμβατικά που μεταφέρουν ΑμΕΑ ως συνεπιβάτη και έχουν τα απαραίτητα έγγραφα για να το αποδείξουν σε περίπτωση ελέγχου.
Η Στοκχόλμη δεν είναι μόνη της σε αυτή την πρόωρη σταδιακή απαγόρευση των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το κέντρο της αφού από κοντά ακολουθεί και η πρωτεύουσα της Ολλανδίας. Και η δημοτική αρχή του Άμστερνταμ θέλει να απαγορεύσει ολοκληρωτικά την κίνηση συμβατικών αυτοκινήτων στους δρόμους της πόλης από το 2030. Ωστόσο η σταδιακή εφαρμογή του μέτρου θα ξεκινήσει επίσης στις αρχές του 2025.
Το 2030, πέντε χρόνια νωρίτερα από την επίσημη απαγόρευση της ΕΕ, παρόμοια μέτρα απαγόρευσης αναμένεται να λάβουν και άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις μεταξύ των οποίων είναι το Λονδίνο, η Βαρκελώνη, το Μιλάνο, το Παρίσι, η Ρώμη, το Μάντσεστερ και το Όσλο.
Πηγή: carandmotor.gr