«Φρένο» που υπό προϋποθέσεις μπορεί να μετατραπεί και σε… χειρόφρενο, οδηγώντας σε οριστική ματαίωση, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας, την υλοποίηση του οδικού άξονα σύνδεσης της Ιόνιας οδού με τα Τζουμέρκα, στο τμήμα από τα Πηγάδια μέχρι τα Πράμαντα, βάζει η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.
Το έργο με προϋπολογισμό πλέον των 23 εκ. ευρώ που εκτελείται από την Περιφέρεια Ηπείρου και που όπως και άλλα έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων για το υψηλό κόστος, που χρηματοδοτείται και αυτό από το Ταμείο Ανάκαμψης, βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης, όμως σύμφωνα με το απόλυτα έγκυρο ypodomes.com ο διαγωνισμός ακυρώνεται από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων μετά από προσφυγή που έγινε από ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η προσφυγή είχε να κάνει με το γεγονός της αδυναμίας συμμετοχής στον εν λόγω διαγωνισμό, λόγω ανεκτέλεστου, με την Ενιαία Αρχή να κρίνει βάσιμη την προσφυγή, αναφέροντας πως το ανεκτέλεστο δε μπορεί να εκληφθεί ως πλήρης απόδειξη και επομένως δε μπορεί να επιφέρει τον αποκλεισμό κανενός υποψηφίου.
Στην απόφαση σημειώνεται πως βάσει του νόμου είναι σχεδόν αδύνατον σε μια εταιρεία να αναβαθμίσει το πτυχίο της στην 7η τάξη με αποτέλεσμα να υπάρχει ένας κλειστός κύκλος εταιρειών που μπορούν να αναλάβουν έργα μεγάλου προϋπολογισμού.
Το ypodomes.com αναφέρει πως προ ημερών ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ, Μιχάλης Δαχτυλίδης σε δημοσιογραφική συνάντηση είχε αναφέρει πως, παρά το πολύ μεγάλο πρόγραμμα έργων, δεν υπάρχει σωστή κατανομή καθώς πρόκειται για έργα που απευθύνονται σε μεγάλες εταιρείες 7ης τάξης και αποκλείονται οι εταιρείες 4ης, 5ης, 6ης που πολλές φορές είναι και πιο υγιείς.
Μάλιστα είχε μιλήσει για «φωτογραφικούς» όρους σε διαγωνισμούς έργων που έχουν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των εταιρειών μικρότερης τάξης οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις φυτοζωούν.
Από την πλευρά της Περιφέρειας Ηπείρου μέχρι αργά χθες το απόγευμα δεν είχε υπάρξει η παραμικρή τοποθέτηση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ