Επειδή μιλάμε για ΜΜΕ ξανά και ξανά, αλλά ποτέ δεν ξεκινάμε από την αρχή και τα βασικά, αν μπορούν τα κόμματα να κάνουν κάτι απλό: Ας βρουν και ας δημοσιοποιήσουν τη λίστα των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης που παίρνουν δημόσιο χρήμα (διαφημίσεις κλπ) από ένα ευρύ φάσμα φορέων και να τα αντιστοιχήσουν με ένα όνομα ιδιοκτήτη και μία διεύθυνση των γραφείων.
Στη συνέχεια ας κάνουν το ίδιο τα κόμματα, οι δήμοι, οι περιφέρειες, οι σύλλογοι για κάτι ακόμα πιο απλό, που δεν εμπεριέχει καν διαφήμιση. Ας ελέγξουν τη λίστα αποστολής των ανακοινώσεών τους σε ιστοσελίδες κλπ και να βρουν αν έχουν πλήρη στοιχεία ιδιοκτήτη, δημοσιογράφων, διεύθυνση και πού τέλος πάντων στέλνουν αυτά τα δελτία. Μα δεν τα έχουν θα πει κάποιος; Μπορεί. Αλλά μπορεί και όχι…
Γιατί έχει σημασία κάτι τέτοιο; Όχι για να κοπεί η φωνή ενός μπλόγκερ για παράδειγμα, γιατί το διαδίκτυο πρέπει να επιτρέπει την ελευθερία της έκφρασης. Αλλά γιατί όταν μιλάμε για ΜΜΕ και πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ΜΜΕ που ενισχύονται με δημόσιες επιδοτήσεις όπως γίνεται άλλωστε για όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους, πρέπει να μιλάμε πέρα από τη διαφάνεια και για επαγγελματισμό. ΜΜΕ σημαίνει επαγγελματική ενημέρωση. Αυτό πρέπει να μπορεί να το εγγυηθεί μία δημοκρατική κοινωνία.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ